معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

تشدید سختگیری و نظارت ها در ممانعت از ورود خودروهای غیر بومی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم تشدید سختگیری و نظارت ها در ممانعت از ورود خودروهای غیر بومی، گفت: تردد بین شهری مانعی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها ۸۱ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی استان گیلان بستری شدند، گفت: در حال حاضر ۳۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه ۷۰ نفر از این بیماران در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بستری هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان همچنین به آخرین مصوبات جلسه ستاد مدیریت کرونا استان اشاره و اضافه کرد: مهم‌ترین موضوعی در این جلسه مطرح شد بحث تردد خودروهای با پلاک بومی در سطح شهرهای استان گیلان است.

وی ادامه داد: در این مصوبه گیلان به عنوان یک گیلان شهر مد نظر قرار داده شده و خودروها می‌توانند در غیر از ساعات منع تردد شبانه یعنی ۲۲ تا ۳ بامداد در سطح استان گیلان تردد کنند.

حیدرزاده اضافه کرد: این موضوع از سوی حوزه بهداشت و درمان نیز قابل قبول است زیرا عملاً همیشه ترددهای بین شهری در سطح استان گیلان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تشدید نظارت و سختگیری در ورود پلاک‌های غیر بومی به استان گیلان از دیگر مصوبات این جلسه بوده است، افزود: پلیس از مبادی ورودی رودبار، رودسر و آستارا نظارت‌ها را تشدید و با متخلفان قاطعانه برخورد کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به رعایت محدودیت فعالیت مشاغل از سوی اصناف نیز اشاره و تصریح کرد: در شهرهای قرمز فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ ممنوع است.

وی تأکید کرد: سیستم بهداشتی بر رعایت این موضوعه نظارت کامل خواهد کرد و از سازمان صمت و اصناف نیز می‌خواهیم این محدودیت‌ها را رعایت کنند.

Share