معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گیلان در جمع خبرنگاران؛

ایجاد ۱۵۰۰ شغل جدید در سبحان دارو و سبحان انکولوژی | آمادگی برای ورود به معضل پسماند گیلان

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گیلان اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۵ طرح اقتصادی با مشارکت کار آفرینان، سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی با اشتغال ۱۵۰۰ نفر و ایجاد و راه اندازی ۴۰۰۰ شغل خانگی در قالب ۶۳ روستا و ۷ شهرستان هدف در حال اجراست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گیلان، در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در چند سال اخیر با بروز رویکرد جدید اجتماعی بنا را بر حمایت از سازمان های مردم نهاد و همچنین ارائه خدمات اجتماعی نهاده است.

مجتبی امیریان در ادامه بیان کرد: حوزه اجتماعی سازمان به چندین حوزه دیگر تقسیم میشود که در حال حاضر بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد ۱۵ خرداد در حال ارائه خدمت است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان گفت: بنیاد برکت در دوره ای با ساخت مساجد، مدارس، اجرای پروژه های آب رسانی، ساخت بیمارستان ها و… به نقطه ای رسیده است که هر شهرستان و هر منطقه ای حداقل یک خدمت از این بنیاد دریافت کرده است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر با رویکرد اجتماعی و تاکید ما استفاده از ظرفیت های مردمی بوده است و در  بین بنیاد احسان با بکارگیری سمن ها، خیریه ها و سازمان های مردم نهاد هدفمند و هم سو با نظام توانسته است فعالیت های بسیاری از قبیل توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی و تهیه جهیزیه برای افراد بی بضاعت و… انجام دهد.

ایجاد واحد های تله مدیسین

امیریان در رابطه با تشویق زوجین به باروری بیشتر یادآور شد: با امضای توافق نامه بین ستاد و استانداری گیلان با توجه به پیر بودن استان گیلان از لحاظ جمعیت و همچین کاهش رشد نرخ جمعیت، از خانوار و همینطور نهاد های کمک کننده به افزایش نرخ رشد جمعیت کمک بسزایی خواهد کرد.

وی ادامه در رابطه با برنامه های ستاد در راستای افزایش جمعیت در گیلان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان یکی از استان های پیر کشور محسوب میشود ما تسهیلاتی برای زوجین نابارور از طریق نهاد های حمایتی باروری ایجاد کرده ایم که به این عزیزان در عرصه فرزندآوری کمک شود.

این مسئول در خصوص توزیع بسته های معیشتی در گیلان گفت: از نیمه دوم ماه رمضان سال گذشته تا کنون چیزی حدود، ۳۰ هزار بسته حمایتی بهداشتی از قبیل ماسک، گان، محلول ضدعفونی کننده و …، ۱۱ هزار بسته حمایتی لوازم تحریر، ۲۰۰ سری اقلام جهیزیه و همچنین با ۵ مرحله توزیع بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات بالغ بر ۱۵۰ هزار بسته معیشتی از طریق گروه های جهادی محله محور تهیه و به دست افراد نیازمند رسید.

امیریان در رابطه با وجود واحد های تله مدیسین در گیلان گفت: در روزهای نخست حضور این بیماری نوظهور در استان مجموعه ستاد فرمان امام در صدد ایجاد واحد های تله مدیسین یا دوراپزشکی به منظور ایجاد آرامش روانی برای شهروندان در برخی از شهرها قرار گرفت که واحد ثابت آن در بیمارستان رسول اکرم حضور یافت.

وی در خصوص راه اندازی کارگاه های تولیدی لوازم بهداشتی گفت: یکی از افتخارات ما در ستاد، حمایت از کارگاه های تولیدی ماسک، مواد ضد عفونی و همچنین ملزومات اساسی دیگر با هدف کاهش نرخ تهیه این اقلام بوده است.

از اجرای ۱۵ طرح اقتصادی در گیلان تا ایجاد ۱۵۰۰ شغل جدید در سبحان دارو و سبحان انکولوژی

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص املاک بدون صاحب مشخص و رها شده گفت: املاک رها شده و بدون صاحب و همچنین کالاهای قاچاق بدون صاحب از طریق مزایده های متعدد به فروش میرسد و تمامی مبالغ بدست آمده در امورات خیریه و اجتماعی صرف میشوند.

امیریان در رابطه با تفاهمنامه بین ستاد و استانداری گیلان در خصوص طرح های عمرانی نیز گفت: تفاهم نامه ای مبنی بر اجرای ۱۰ هزار طرح عمرانی، زیر بنایی، بهداشتی، خدماتی و محرومیت زدایی با اعتبار بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان و همچنین اشتغال ۶۰ هزار نفر در استان به امضا رسید.

وی در رابطه با حمایت از طرح های کلان اقتصادی نیز اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۵ طرح اقتصادی با مشارکت کار آفرینان، سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی با اشتغال ۱۵۰۰ نفر و ایجاد و راه اندازی ۴۰۰۰ شغل خانگی در قالب ۶۳ روستا و ۷ شهرستان هدف یعنی شهرستان های صومعه سرا، شفت، تالش، سیاهکل، لاهیجان، رشت، رودبار با ارائه وام های تسهیل کننده، اقدام به عمل کرده ایم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان ادامه داد: در دیگر بند های این تفاهم نامه، ساخت ۴۱ باب مدرسه، ساخت ۵۲ واحد مسکونی برای خانوار های دارای بیش از ۲ معلول، حمایت از تکمیل ۱۶ باب مسجد در مناطق محروم، ساخت ۱۵ خانه عالم در مناطق محروم، ۱۲ پروژه آبرسانی به روستاهای محروم و همچنین ساخت ۵ هزار و ۸ واحد مسکن ملی با اشتغال بالغ بر ۴۲ هزار فرد در رشت و صومعه سرا، آمده است.

وی مطرح کرد: دو کارخانه مهم سبحان دارو و سبحان انکولوژی به عنوان حوزه های مهم تولید دارو در گیلان در حال حاضر در حال ارائه خدمت است که تا چند ماهه آینده طرح توسعه ای این شرکت ها مشخص خواهد شد که سبب ایجاد ۱۵۰۰ شغل برای افراد جویای کسب و کار خواهیم بود.

آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای رفع مشکلات اساسی استانها

امیریان در پاسخ به پرسش خبرنگار دیارمیرزا در خصوص برنامه های ستاد برای ورود به بحث پسماند و مشکلات عدیده محیط زیستی حاضر در گیلان گفت: ستاد فرمان امام با تشکیل شورای اجتماعی خاص استان ها در نظر دارد با اعلام فعالان اجتماعی و مسئولان استان ها به وجود بحران های این چنینی وارد عمل شود که همچنین خصوص مسئله لندفیل و مسائل محیط زیستی از این قبیل در استان ما آماده حمایت جدی پس از اعلام رای از سوی این شورا خواهیم بود.

وی در رابطه با طرح به روستا برمیگردیم گفت: برای افرادی که در حاشیه شهرهای بزرگ در حال زندگی هستند، با ایجاد شغل در ۶۳ روستای هدف ما آن ها را به روستا برای پیشرفت چرخه تولید بر میگردانیم. افرادی که تمایل به دریافت اطلاعات از مشاغل ایچاد شده از سوی بنیاد برکت دارند میتوانند با کد دستوری#۸۹۰۰* لینک دانلود اپلیکیشن را دریافت و اطلاعات کافی را بدست آورند.

امیریان در پایان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای تصدی گری نیامده است بلکه هدف اصلی ما تسهیل گری و همچنین حمایت از نیازمندان برای به حرکت در آوردن چرخه تولید است اما متاسفانه آمار مطالبه گری ها در استان برای رفع مشکلات به کمترین میزان خود رسیده است.

Share