دیارمیرزا گزارش می‌دهد؛

گلایه مردم از عدم تزریق به موقع دوز دوم واکسن سینوفارم

با وجود اینکه واکسیناسیون در ایران برای سنین مختلف در دوز اول آغاز شده است و در تمام ایران در حال تزریق است، اما متاسفانه هیچ دوراندیشی برای تامین دوز دوم این واکسن ها برای متقاضیان در نظر گرفته نشده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با وجود اینکه واکسیناسیون در ایران برای سنین مختلف در دوز اول آغاز شده است و در تمام ایران در حال انجام است، اما به نظر می رسد دوراندیشی لازم برای تامین دوز دوم این واکسن ها برای متقاضیان در نظر گرفته نشده است.

به طور مثال افراد بالای ۸۰ سالی که در اریبهشت ماه امسال دوز اول واکسن خود را تزریق کرده اند و این روزها نوبت به تزریق دوز دوم واکسنشان رسیده، پس از مراجعه از سوی مراکز واکسیناسیون به افزاد اعلام میشود که واکسن مورد نظر (سینوفارم) وجود ندارد و نمیتوانیم دوز دوم را از واکسن برند دیگری تزریق کنیم.

انتظار میرود زمانیکه دوز اول یک واکسن برای فردی تزریق شده و در سامانه ثبت میشود، دوز دوم هم برای وی کنار گذاشته شود تا در روز اعلام شده حتما تزریق شود.

تماس های گرفته شده از سوی شهروندان با دیارمیرزا حاکی از این است که برای بعضی از افراد بیش از یک هفته از بازه زمانی تزریق واکسن دوز دوم گذشته اما واکسنی وجود ندارد و خانواده ها با تماس و مراجعه به مراکز تزریق واکسن با خبر امکان عدم وجود این واکسن حتی تا ماه های آینده مواجه می‌شوند.

بخش غمگین داستان آنجاست که تا این لحظه هیچ مسئولی توضیح کامل و شفافی از شرایط موجود به خانواده ها نداده است و با توجه به سن بالای این افراد اطلاع رسانی در این زمینه ضروری است.

گفتنی است طبق اعلام بهداشت جهانی فاصله بین دریافت دوز اول و دوم واکسن کرونا می نواند بین ۴ تا ۶ هفته باشد.

Share