رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

هیچ مصوبه‌ای درباره افزایش قیمت نان وجود ندارد | رهاکردن هزاران تن پیاز در کرمان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخی نابسامانی‌ها در بازار آرد و نان گفت: در موضوع توزیع آرد یارانه‌‎ای متاسفانه به دلیل برخی بی‌نظمی‌ها و عدم نظارت بر توزیع عادلانه این اقلام با بازرسی‌های صورت گرفته در یکی از انبارهای کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ کیسه از آردهای یارانه‌‎ای کشف شد که با تعویض کیسه‎‌ها به صورت آزاد فروخته می‌شد که با عوامل مؤثر در این موضوع برخورد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به فرارسیدن «روز ملی جمعیت»، گفت: هفته گذشته از سازمان بازرسی به دلیل اقداماتی که در موضوع جمعیت انجام داده، به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر کشور تقدیر شد.

درویشیان همچنین با اشاره به برخی نابسامانی‌ها در بازار آرد و نان گفت: در موضوع توزیع آرد یارانه‎‌ای متاسفانه به دلیل برخی بی نظمی‌ها و عدم نظارت بر توزیع عادلانه این اقلام با بازرسی‌های صورت گرفته در یکی از انبارهای کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ کیسه از آردهای یارانه‎‌ای کشف شد که با تعویض کیسه‌‎ها به صورت آزاد فروخته می‌شد که با عوامل مؤثر در این موضوع برخورد شد.

وی درباره افزایش قیمت نان نیز تأکید کرد که برای این موضوع هیچ مصوبه‌‎ای وجود نداشته و این موضوع به صورت رسمی هم به دستگاه مربوطه اعلام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین درباره انتشار تصاویری مبنی بر رهاکردن هزاران تن پیاز در یکی از شهرهای استان کرمان توسط کشاورزان به دلیل نداشتن مشتری اعلام کرد: بررسی‌های سازمان بازرسی حاکی از آن است که این موضوع صحت داشته، اما این مشکل تنها مربوط به آن منطقه نیست.

درویشیان تأکید کرد: به دلیل عدم برنامه‌ریزی منظم و پایش میزان دقیق محصولات کشاورزی مورد نیاز و مناطقی که ظرفیت تولید این اقلام را دارند، هر ساله شاهد این نوع نابسامانی‌ها در تولید و عرضه برخی محصولات کشاورزی هستیم که بعضاً موجب کاهش شدید یا هدررفت دسترنج کشاورزان می‌شود.

Share