فرمانده کل ارتش:

میزان مشارکت در انتخابات، نشان دهنده سطح آگاهی و بصیرت مردم است

امیر سرلشکر موسوی در همایش فرماندهان و مسئولان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ با بیان اینکه انتخابات فرصت مناسبی برای حل مشکلات کشور و مردم است گفت: فرماندهان بستر لازم برای حضور همگانی، پرشور، آگاهانه و هوشمندانه‌ی تمامی واجدین شرایط خانواده بزرگ ارتش در انتخابات را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان و مسئولان ارشد ارتش در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ که به صورت ارتباط صوتی و تصویری با یگان‌های عمده ارتش در سراسر کشور برگزار شد، گفت: انتخابات حق طبیعی مردم است و مردم در قبال این حق مسئولیت دارند و باید از حق طبیعی خود استفاده و به مسئولیت خود عمل کنند.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: میزان مشارکت در انتخابات، نشان دهنده سطح آگاهی و بصیرت مردم است و با میزان احساس مسئولیت ملت نسبت به سرنوشت خودشان رابطه مستقیم دارد.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه انتخابات موجب یأس هرچه بیشتر دشمن می‌شود و پیام روشن و مهمی برای دشمنان دارد تصریح کرد: از مدت‌ها پیش دشمنان با توطئه‌های رسانه‌ای تلاش کردند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند و القا کنند که حضور یا عدم حضور مردم در انتخابات هیچ تأثیری در سرنوشت‌شان ندارد، مطمئناً مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی با حضور پرشور در انتخابات، تو دهنی محکمی به دشمنان خواهند زد و ثابت خواهند کرد که حافظ آرمان شهدایی که خونشان را هدیه کردند، جانبازانی که سلامتی خود را نثار آن کردند و ایثارگرانی که از هیچ کوششی دریغ نکردند هستند.

وی انتخابات پرشور را موجب امنیت، اقتدار، اعتلا و سربلندی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انتخابات پرشور همانند سپری مستحکم، کشور را در برابر توطئه‌های دشمن مصون ساخته و فرصتی برای تقویت قدرت نرم نظام و اعتلای موقعیت کشور در منطقه است.

فرمانده کل ارتش همچنین با تأکید بر اینکه انتخابات، فرصتی برای مشارکت مردم در سرنوشت کشور و حل مشکلات مردم است افزود: مشکلات فقط با مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه حل خواهد شد.

امیر موسوی همچنین افزایش مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کاهش تهدید های خارجی، اثر مثبت در کاهش و رفع تحریم ها و افزایش اراده برای مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی را از جمله پیامدهای انتخابات در بُعد خارجی دانست.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح انتظارات از فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های ارتش در انتخابات پرداخت و گفت: فرماندهان بستر لازم را برای حضور همگانی، پرشور، آگاهانه و هوشمندانه‌ی تمامی واجدین شرایط خانواده بزرگ ارتش در انتخابات فراهم کنند.

وی با بیان اینکه لازم است، فرماندهان با برجسته سازی دستاوردهای خرد و کلان انقلاب اسلامی در سطوح مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی امید آفرینی کنند خاطر نشان کرد: همه ما بایستی با شناخت شرایط و اوضاع داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیازها و مسائل اساسی کشور، معیارها وشاخص‌های فرد اصلح و دولت در تراز انقلاب را دقیق و عمیق بشناسیم و بشناسانیم.

سرلشکر موسوی گفت: قطعاً حضور کارکنان و خانواده بزرگ ارتش در انتخابات، کمافی‌السابق کاملاً فعال و آگاهانه بوده و فرد مورد نظر خود را با شناخت و آگاهی انتخاب می‌کنند.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: همه ما باید در نگاه به انتخابات از هرگونه گرایش و رفتار احساسی خودداری و مصالح نظام و منافع ملی و افزایش کارآمدی را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: مطمئناً تمامی کارکنان و خانواده‌های محترم آن‌ها با هوشمندی و بصیرت در عرصه انتخابات حاضر شده و با سواد رسانه‌ای، ترفندها و اقدامات دشمنان و معاندان را خنثی و بی‌اثر می‌کنند.

Share