معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران

موافقت با واکسیناسیون همسران شهدا و همسران جانبازان بالای ۵۰ درصد

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تأمین واکسن کرونا در کل کشور در حال پیگیری است و واکسینه کردن جانبازان بالای ۲۵ درصد در کل کشور در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، عبدالرضا عباسپور در جریان سفر دو روزه به استان خراسان رضوی در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران  این استان حضور یافت و هدف سفرهای استانی را ارتباط با مسئولان، حضور میدانی، بررسی، شناسایی و برطرف کردن مشکلات درمانی ایثارگران عنوان کرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید یک بیمارستان با بالاترین سطح خدمات، شناسایی و به ایثارگران معرفی شود، توضیح داد: بنیاد هر استان باید یک بیمارستان که خدمات به صورت سرپایی، پاراکلینیک، آزمایشگاه، بستری، داروخانه و پزشکان مجرب، متخصص و فوق تخصص دارد را شناسایی و جهت عقد قرارداد به بیمه دی معرفی کند تا ارائه خدمات به صورت متمرکز به جامعه ایثارگری انجام شود و نماینده بیمه دی و ایثارگران در آن بیمارستان مستقر باشند که این موضوع در رفع مشکلات درمانی ایثارگران اهمیت بسزایی دارد.

وی گفت: در سطح شهر و استان بیمه دی ممکن است با چند مرکز درمانی، داروخانه و آزمایشگاه و … قرارداد داشته باشد، اما نیاز است به صورت متمرکز یک بیمارستان معرفی و پرداخت اعتبارات این مرکز به صورت ماهانه انجام شود. اکثریت جامعه پزشکی کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند. در تمامی استان‌ها پایش سلامت باید به صورت جدی‌تر انجام شود و تا سقف ۳۰ درصد افزایش خدمات داشته باشند و ارتباط با پزشکان مجرب توسعه یابد. در صورت نیاز به متخصص و کلینیک فوق تخصصی، قرارداد و هماهنگی لازم در کمترین زمان انجام شود.

عباسپور درباره واکسیناسیون جامعه ایثارگری افزود: تأمین واکسن کرونا در کل کشور در حال پیگیری است، که واکسینه کردن جانبازان بالای ۲۵ درصد در کل کشور در حال انجام است، از سویی موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور را برای واکسیناسیون همسران شهدا و همسران جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر نیز اخذ و مراحل اداری آن در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه بنیاد در برگزاری کمیسیون پزشکی هیچ محدودیتی ندارد، خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌های پزشکی اگر افراد، مشمول قانون خاصی می‌شوند کمیسیون حتماً اعلام می‌کند و این موضوع ارتباطی به اعتبارات ندارد. تأمین اعتبارات درمانی ایثارگران در سطح کشور به صورت مطلوب در حال انجام است و در چند روز آینده دیون درمانی ایثارگران خراسان رضوی پرداخت می‌شود. در جلسه با مسئولان علوم پزشکی کشور مقرر شده است داروهای خاص به صورت ویژه در داروخانه‌های منتخب افزایش پیدا کند تا ایثارگران دغدغه تأمین دارو را نداشته باشند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: بنیادها در استان‌ها بر این موضوع به صورت جدی نظارت و بازرسی داشته باشند تا داروخانه‌ها اولویت را به ایثارگران بدهند تا خدای نکرده حق ایثارگران ضایع نشود. برخی از مجروحیت‌های ایثارگران بسیار خاص است، که درمان این عزیزان باید سریع و بدون نوبت انجام شود.

عباسپور در جریان سفر به استان خراسان رضوی به مرکز سالمندان ایثار رفت و از نزدیک با یکایک والدین شهدا دیدار کرد و گفت: با توجه به اینکه والدین معظم شهدا در آستانه کهن‌سالی هستند، نیازمند مراقبت بیشتری از این عزیزان است. والدین شهدای وابسته به تخت و یا با بیماری خاص، باید هر چه سریعتر در برابر بیماری کرونا واکسینه شوند و این افراد نباید منتظر سهمیه باشند.

وی تأکید کرد: متأسفانه ما هر ساله تعداد بسیاری از والدین شهدا را از دست می‌دهیم، که در حال تلاشیم خدمات درمانی برای این عزیزان با کیفیت بالاتری انجام شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگر سفر خود همچنین با «کبری نیکدل» مادر شهیدان «علی اصغر و احمد علی رضایی» و همسر جانباز ۴۰ درصد متوفی «حسین رضایی» و جانبازان سرافراز «علی رضا سبحانی»، «سید هاشم درچئی» و «حبیب الله سوخته سرایی» دیدار و ضمن بررسی وضعیت جسمی این عزیزان، از این اسوه‌های صبر و مقاومت تجلیل کرد.

عباسپور گفت: خدمات درمانی برای والدین شهدای وابسته به تخت و جانبازان با بیماری‌های خاص باید در کمترین زمان ممکن و به صورت مطلوب انجام شود. بنیاد باید نظارت کاملی بر وضعیت درمانی ایثارگران وابسته به تخت داشته باشد و پایش سلامت به صورت مستمر برای این عزیزان انجام شود.

عباسپور همچنین در بازدید از درمانگاه شاهد و بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد ضمن بازدید از نحوه خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: جلسات متعددی با بیمه دی برگزار و مقرر شده است، هزینه‌های درمانی ایثارگران در کمترین زمان تسویه شوند.

وی در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد نیز خاطر نشان کرد: دایره خدمات به خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در قرارداد بیمه دی با بیمارستان رضوی افزایش می‌یابد.

عباسپور سپس در جلسه با مدیر عامل بیمه دی بر لزوم حفظ کرامت خانواده‌های شهدا و ایثارگران در ارائه خدمات درمانی به آنان تأکید کرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد در پایان سفر دو روزه خود به مشهد همچنین با ایثارگران بستری در بیمارستان قائم و جانبازان قطع نخاع در مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) مشهد دیدار و در نشست تخصصی با جانبازان این مرکز مسائل و مشکلات این اسوه‌های صبر و مقاومت را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

Share