ادعای رییس برکنار شده موساد درباره نفوذ به ایران؛

ما به قلبِ قلب دشمن خود ایران نفوذ کرده‌ایم | اسرارشان را فاش کردیم!

«یوسی کوهن» رییس برکنار شده سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) گفت اسراییل موفق شده در طول دوره مدیریت او بر موساد به قلبِ قلب ایران نفوذ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تایمز اسراییل نوشت: کوهن در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دستگاه اطلاعاتی اسراییل با اشاره به این موضوع مدعی شد اسراییل در طول دوره مدیریت ۵ساله او بر موساد توانسته با نفوذ به قلب ایران اسرار محرمانه ایران را فاش سازد.

او که در مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو سخن می‌گفت مدعی شد: ما به قلبِ قلب دشمن خود ایران نفوذ کرده‌ایم… ما به طور مستمر اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری و اسرارشان را فاش کرده‌ایم و غرور و اعتماد به نفس آن‌ها را تضعیف کردیم.

او با اشاره به سرقت اسناد هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ از یک انبار متروکه در حومه شهر تهران گفت «با این عملیات ما برنامه نظامی هسته‌ای ایران، حفظ قابلیت‌های هسته‌ای این کشور در عرصه نظامی و سایر تقلب‌ها و دروغ‌های ایران را برای همه جهان برملا کردیم.»

به نوشته تایمز اسراییل، دوران ریاست کوهن بر موساد یکی از پرتنش‌ترین دوران جنگ سرد بین اسراییل و ایران بوده که طی آن اقدامات خرابکارانه در قلب مراکز هسته‌ای ایران از جمله انفجار در سایت نطنز و نیز ترور (شهید) محسن فخری زاده یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های پیش برنده برنامه هسته‌ای ایران را شامل می‌شود.

در این مراسم نتانیاهو نیز ضمن تقدیر از اقدامات کوهن در ۵ سال گذشته در مواجهه با ایران گفت: ” زمانی که کوهن در سال ۲۰۱۶ ریاست سازمان موساد را بر عهده گرفت به او گفته که مهم‌ترین مسئولیت او متوقف کردن ایران است. نتانیاهو سرقت اسناد هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ را یکی از شکوهمندترین دستاوردهای موساد در طول دوران فعالیت‌هایش توصیف کرد.

نتانیاهو در ادامه گفت او نمی‌تواند جزییات تمام اقدامات اسراییل برای مقابله با حکومت ایران که اسراییل را تهدید به نابودی می‌کند، اشاره کند.

یوسی کوهن هفته گذشته و پس از جنگ ۱۲ روزه غزه از سوی نتانیاهو برکنار شد. از امروز (سه شنبه) «دیوید بارنی» معاون او به عنوان رییس جدید موساد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

Share