سموم مقابله با آفات رایج استانهای شمال ایران

در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از آفات استانهای شمالی و سمومی که برای نابودی این آفات مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا سازیم.

در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از آفات استانهای شمالی و سمومی که برای نابودی این آفات مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا سازیم. همانطور که می‌دانید استانهای شمالی قطب اصلی کشاورزی در ایران می‌باشند و بیشترین محصولات برنج و مرکبات از این سه استان تأمین میگردد. در نتیجه مبارزه با آفات استانهای شمالی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت به شمار می‌آید. مبارزه با این آفت‌های زراعی زمان مشخص ندارد و کشاورز به محض رویت باید اقدام به سم پاشی و مقابله با این آفات نماید. اما این که کدام سموم برای نابودی کدام آفت مناسب است نیاز به بررسی و آموزش دارد.علاوه بر آن به علت مشکلات اقتصادی اخیری که در کشور به وجود آمده تهیه و خرید این سموم برای کشاورزان کمی دشوار شده است زیرا هم مقدار واردات و تولید این سموم کاهش یافته و هم قیمت آن‌ها بسیار بیشتر از گذشته شده است و این برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.

اما جهت اینکه بتوانند محصولات خود را از شر آفات و حشرات محفوظ نگه دارند چاره‌ای جز استفاده از این سموم ندارند. البته در این میان شرکت‌هایی نیز هستند که در کار تولید و عرضه انواع سم‌ها و کودهای خارجی و ایرانی فعالیت دارند، یکی از این شرکت‌های بزرگ و معتبر فروشگاه سپاهان کشت می‌باشد که همواره در تلاش است که بهترین و با کیفیت‌ترین سموم آفات استانهای شمالی و دیگر شهرها را با قیمتی مناسب تهیه و در اختیار کشاورزان هر منطقه قرار دهد.

انواع حشره‌ کش سپاهان کشت و حلزون‌ کش سپاهان کشت نمونه‌هایی از سموم پر مصرف برای آفات استانهای شمالی می‌باشد که توسط سپاهان کشت عرضه می‌گردد. بیشترین آفاتی که مزارع استانهای شمالی را هر ساله تهدید می‌کند شامل انواع قارچ‌ها، ویروس‌ها، حلزون، انواع کنه‌ها، بالشتک‌ها، شپشک استرالیایی، پروانه برگ‌خوار، لاروهای مینوزبرگ مرکبات، پسیل آسیایی، مگس میوه مدیترانه‌ای، سپردار قهوه‌ای مرکبات، کرم‌های ساقه خوار برنج و بیماری‌هایی نظیر بلاست، بیماری قارچی، لکه قهوه‌ای، بیماری علف هرز در زمین زراعی، شانکر باکتریایی مرکبات، بیماری جاروک، ساقه آبله‌ای، کپک دوده‌ای مرکبات، انگومک، گیاهچه میری، اگزوکرتیس و… می‌باشد.

اخیراً نوع جدیدی از آفت به نام ملخ مراکشی نیز به آفات استانهای شمالی به خصوص استان گیلان اضافه شده است که مسئولین استان گیلان توانسته‌اند اراضی وسیعی از مزارعی که دچار این آفت شده‌اند را سم پاشی کنند تا مزارع استان دچار کمترین آسیب و ضرر گردد. در ادامه دو آفت کش مهم و پر کاربرد برای آفات استانهای شمالی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که توسط شرکت سپاهان کشت نیز عرضه می‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

حلزون کش سپاهان کشت

یکی از آفات استانهای شمالی که هر ساله بسیاری از کشاورزان شمالی را به زحمت می‌اندازد نرم تنانی به نام حلزون‌ها هستند به طور کل این نرم تنان شامل پنج رده آمفی نورا، شکم پایان، سرپایان، دو کفه‌ای‌ها و ناو پایان می‌باشد که حلزون خود جزو دسته شکم پایان بوده و ساکن آب‌های شیرین و خشکی هستند. این آفات استانهای شمالی خاک را حفر نمی‌کنند بلکه علاقمند به تغذیه بر روی سطح خاک هستند. هر حلزون بالغ تا ۵۰۰ تخم می‌گذارد؛ البته برخی از تخم‌ها به خاطر شرایط آب و هوایی از بین می‌روند و در طول دوران بلوغ از نر به ماده تغییر جنسیت می‌دهند. عمده تغذیه این نوع از آفات استانهای شمالی گیاهان گلخانه ای و مزارع سبزیجات و صیفی‌جات می‌باشد. در اوایل بهار و پاییز در چمن‌ها و در مزارع سبزی به طور فراوان یافت می‌شوند و در گلخانه‌های مرطوب نیز در تمام اوقات سال وجود دارند.

برای مقابله با این نوع از آفات استانهای شمالی علاوه بر شخم زدن مرتب زمین، تناوب کشت محصولات مطلوب حلزون‌ها با محصولات غیرمطلوب حلزون‌ها، مدفون کردن مواد گیاهی، رعایت عمق مناسب کشت و تغییر زمان کشت روش بسیار مؤثرتر دیگری نیز وجود دارد و آن استفاده از حلزون کش سپاهان کشت است که مانند حشره کش سپاهان کشت و سایر سموم عرضه شده توسط این شرکت، برای انسان‌ها کاملاً بی‌خطر بوده و از موادی طبیعی و بی‌ضرر ساخته شده‌اند.

آفت کش‌هایی همچون متیوکارب، تیودیکارب، سولفات آهن، سولفات آلومینیوم، متالدهید و سولفات مس یکی از بهترین نوع سموم آفات استانهای شمالی هستند که منجر به نابودی حلزون‌ها و تخم‌های‌شان می‌گردند. آفت کش‌هایی مثل متالدهید بر روی حلزون‌ها تأثیر گوارشی داشته و منجر به خشک شدن حلزون‌ها و مرگ آنان می‌گردد. این آفت کش‌ها را به راحتی می‌توانید از شرکت سپاهان کشت تهیه نمایید.

حشره کش سپاهان کشت

بزرگ‌ترین آفات استانهای شمالی حشرات می‌باشد که شامل انواع کنه‌ها، شپشک‌ها، لاروهای پروانه‌ها، انواع مگس‌ها و… هستند. برای مقابله با این نوع از آفات استانهای شمالی حشره کش بهترین گزینه است. این آفت کش‌ها به صورت مایع، جامد و یا گاز می‌باشند و برای نابودی آفات گیاهی به کار گرفته می‌شوند. انواع حشره کش‌ها شامل ترکیبات آلی کلر، ارگانوفسفات‌ها، کنترل کننده رشد حشره، زیستی، مشتق‌های گیاهی و دیگر ترکیبات می‌باشد. مصرف صحیح این حشره کش‌ها بر روی حفظ محصولات کشاورزی و دامی بسیار مؤثر است و استفاده نادرست از آنان ممکن است به محیط زیست، سلامت انسان‌ها و جانداران دیگر آسیب برساند. انواع حشره کش سپاهان کشت از بهترین و کم ضررترین نوع مواد تشکیل شده‌اند و استفاده از آنها بسیار ساده و راحت می‌باشند.

حشره کش دی کلرووس ۵۰% امولسیون شونده، کنه کش و حشره کش باروک (اتوکسازول)، حشره کش و کنه کش بولوارک مدل بی فنازیت، حشره کش دیمتوات شیماگرو، حشره کش فن والریت گل سم ۲۰%امولسیون شونده، سم اکسی دیمتون متیل (متاسیستوکس) بهاورشیمی، سم مالاتیون پاک سم، سم کلرپیریفوس پاک سم (دورسبان)، سم آبامکتین پاک سم، حشره کش فیتوکلیم (پروکلیم فیت)، سم فوزالن پاک سم (زولون)، سم مالاتیون گل سم، سم حشره کش استارکل (ناکرپرو)، حشره کش کنفیدور بهاور شیمی، حشره کش و کنه کش پالیزین، حشره کش کنفیدور (ایمیداکلوپراید) و…. از جمله انواع حشره کش سپاهان کشت می‌‌باشند که شما به راحتی می‌توانید آنها را از فروشگاه سپاهان کشت با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمایید. این حشره کش‌ها کیفیت بسیار بالایی داشته و از مواد بی‌ضرر تهیه شده‌اند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت سپاهان کشت انواع حلزون کش سپاهان کشت، حشره کش سپاهان کشت و سموم مورد نیاز دیگر خود را مشاهده نمایید و ضمن بازدید از محصولات و مقایسه قیمت‌ها و کیفیت آنان بهترین سموم آفات استانهای شمالی را برای مزارع و گلخانه‌های خود خریداری کنید و سالی پر محصول و بدون آفتی را تجربه نمایید.

Share