تاکید بر حذف برخی موانع و پشتیبانی از تولید به منظور ایجاد تحول اقتصادی؛

در نشست فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی با مدیرعامل سازمان چه گذشت؟!

نشست فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران این منطقه با مهندس اکبری مقدم رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی با مهندس اکبری مقدم رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در این نشست تخصصی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان ضرورت احصاء و ارائه راهکار به منظور رفع مشکلات بیان کرد: همگان بر این باوریم که بدون مشارکت بخش خصوصی توفیقاتی به دست نخواهد آمد و سازمان منطقه آزاد انزلی با مشارکت بخش خصوصی و فعالین اقتصادی خود در تلاش است تا ضمن بررسی وضع موجود به منظور بهبود شرایط راهکارهای مناسب و جدیدی را دنبال کند.

وی در ادامه به هم افزایی و هم اندیشی در تمامی حوزه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا با استفاده از همه اندیشه‌ها در جایگاه‌های مختلف به منظور ایجاد رشد و تحول در سطح منطقه استفاده شود و قطعاً بهترین مشاور برای این سازمان، فعالین بخش خصوصی خواهند بود که در حوزه اجرایی مشکلات را لمس کرده و برای رفع آن راهکارهای مناسبی را ارائه دادند.

مهندس اکبری مقدم با استقبال از بیان انتقادات سازنده، افزود: اساساً نقد به منظور رفع مشکلات بوده و از انتقادات سازنده نباید ناراحت شد و از این موضوع استقبال می‌کنیم و با همفکری و هم افزایی شاهد اصلاح وضع موجود و پیشرفت همه جانبه خواهیم بود.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهند داد در هیچ حوزه‌ای مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران منطقه ایجاد شود اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده بخش عمده مشکلات حوزه منطقه آزاد انزلی به دستگاههای اجرایی برون از محدوده تعلق دارد و لزوم اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و خدمات‌رسانی طبق قوانین مناطق آزاد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و اجازه نخواهم داد قوانینی که در حمایت از فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران در محدوده مناطق آزاد وضع شده است به صورت سلیقه‌ای اجرا شود.

مهندس اکبری مقدم به طراحی فرآیند خدمات‌رسانی در قالب میز خدمت به فعالین اقتصادی اشاره و بیان کرد: حداکثر تا دو هفته آینده ارائه خدمات متمایز به سرمایه‌گذاران در قالب میز خدمت صورت خواهد گرفت و همگان در این سازمان بر این باوریم هر سرمایه و پروژه که در این آب و خاک اجرا شود اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی به استمرار برگزاری جلسات به منظور رفع مشکلات و موانع تأکید کرد و گفت: همگان در برابر نسل آینده مسئولیت و رسالتی داریم که مهمترین آن توسعه همه جانبه کشورمان در حوزه اقتصاد و تجارت است و با توجه به مزیت‌های منطقه آزاد انزلی و موقعیت استراتژیک آن باید از همه فرصت‌ها به درستی استفاده شود.

در ادامه این نشست اصغر امانی رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با تشریح اقدامات بخش خصوصی این منطقه در راستای بررسی مشکلات و ارائه راهکار بیان کرد: بخش خصوصی همگام با سازمان همه همت خود را به منظور توسعه منطقه آزاد انزلی به کار گرفته و شرایط‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و تلاش کردیم تا این منطقه به عنوان هاب تجارت و دادوستد کالاهای استراتژیک معرفی شود.

وی در ادامه خواستار ایجاد یک مجموعه حمایتی با همکاری سازمان و فعالین اقتصادی در سطح منطقه به منظور ارائه خدمات، مشاوره و حمایت مالی از صادر کنندگان و ایجاد کنسرسیوم مشترک بین سازمان منطقه آزاد انزلی و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و حاشیه خزر شد.

در ادامه این نشست نمایندگان فعالین اقتصادی در حوزه تولیدصنعت، گردشگری، تجارت و حمل و نقل، ساختمان، بیمه و بازار مشکلات قوانین موجود در حوزه کاری خود را بیان کرده و به منظور رفع مشکلات مقرر شد نشست با فعالین اقتصادی هر بخش به صورت مجزا استمرار داشته باشد.

در این نشست دکتر قربانی، مهندس افقی و مهندس ربانی از اعضای هیأت مدیره و مهندس طالب‌پور معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان، پیشنهادات خود را در خصوص رفع موانع و مشکلات پیش‌روی فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران ارایه نمودند.

در پایان این نشست از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اصغر امانی به عنوان مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان منصوب شد.

Share