امام جمعه آستارا؛

تنها ۸ دقیقه کار مفید در ادارات انجام می شود | یک دولت جوان انقلابی سرکار خواهد آمد

کاظم حافظ نیا گفت: مردم در ۲۸ خرداد امسال باحضور در پای صندوق های رای یک دولت جوان انقلابی را سرکار خواهند آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت زرد مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به دعای حضرت ولی عصر(عج) گفت: معرفت و شناخت امام زمان(عج) امر بسیار مهم و ضروری است و انسان باید در تلاش برای شناخت خالق هستی باشد و لازمه این مقوله شناخت خود است.

حافظ نیا لازمه معرفت الرب را معرفت النفس دانست و تصریح کرد: عدم شناخت خود باعث عدم اطاعت از پروردگار می شود و شناخت از هدف خلقت و آفریدن انسان، ما را به سوی آگاهی و معرفت النفس می رساند.

وی انسان را مفتخر به تاج کرامت بندگی دانست و تصریح کرد: برخی قدر این بندگی را ندانسته و گمراه می شوند، اوج مقام عبودیت و بندگی در وجود مبارک پیامبر اکرم صلی الله تجلیل پیدا می کند و اگر ندانیم که عبد خدا هستیم، قطعا در زندگی به مشکل خواهیم خورد.

حافظ نیا با اشاره به دیگر فرازهای دعای حضرت ولی عصر (عج) گفت: اکثر بلاهایی که بر سر انسان می آید از خوردن غذاها و رزق حرام است و لقمه شبهه ناک، انسان را در مقابل امام زمان(عج) خود قرار می دهد، شکمی که از حرام پر شده باشد، سخن ابا عبدالله الحسین علیه السلام هم در او اثر نمی کند.

وی با تاکید بر رعایت حلال و حرام در خرید و فروش و کسب و کار خود بیان کرد: لقمه حرام قطعا در آینده فرزندانمان اثر گذار خواهد شد، امروز مگر چند ساعت کار مفید در ادارات انجام می شود؟ از ۸ ساعت کار در اداره بنا بر آمار معتبر تنها ۸ دقیقه بطور میانگین مفید است و باید بسیار مراقب این موارد باشیم.

حافظ نیا ادامه داد: وظیفه منتظر امام زمان(عج) مراقب لقمه و درآمد خود بودن و توجه به حلال و حرام در کسب و کار خود است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: پیام و معنای این حضور پس از گذشت ۳۲ سال از غروب غم بار امام (ره)، زنده بودن تفکرات و آرمان های امام راحل در میان جامعه کشورمان است، امام اسلام شناس بزرگی بودند و شکل گیری انقلاب اسلامی بر پایه همین تفکرات ناب اسلام و آموزه های اسلامی است، جمهوریت بعد مردمی انقلاب اسلامی بود و تاکید رهبر معظم انقلاب در سخنرانی امروز ایشان نیز بر پایه همین امر بود.

حافظ نیا ادامه داد: امام راحل با جمهوریت، مردم را در سرنوشت خودشان دخالت داد و جمهوریت ما بر گرفته از اسلام است، انقلاب اسلامی بدون پیشرفت مردمی پیش نمی رود و نظریه جمهوری اسلامی به همین دلیل بر دیگر نظریه ها غالب است.

وی مردم سالاری را از برکات انقلاب اسلامی و حضور حضرت امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: تقریبا هر سال حق انتخابی برای مردم جهت تعیین سرنوشت خودشان وجود دارد و در هیچ کجای جهان این چنین به رای و نظر مردم احترام گذاشته نمی شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها گفت: انتخابات ۱۴۰۰ برای دشمن هم بسیار حائز اهمیت است، دشمن رفتار مردم در انتخابات را رصد می کند و با حضور مقتدر در پای صندوق های رای، قطعا توطئه های آنها را نقش بر آب کرده و آنها را مایوس خواهیم کرد.

وی انتخابات را از شاخصه های مهم ارزیابی مشروعیت و مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: تلاش دشمن بر حضور کمرنگ مردم بوده و عده ای از دشمنان داخلی هم اهدافشان با دشمن یک است، مسئولیت مردم انقلابی ایستادگی در مقابل دشمن و توطئه رای ندادن است.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: مساله مردم حزب و افراد نیست، اولویت مردم رای به اشخاص نیست و به فکر، اندیشه، برنامه و مسئولیت پذیری رای می دهند.

حافظ نیا رای ندادن را در منطق سیاست همان رای دادن به تکرار وضع موجود دانست و تصریح کرد: باید بسیار حواس خود را جمع کرده و اگر به هر دلیلی از وضعیت موجود گله داریم نباید با رای ندادن انتقام خود را از دولت بعد بگیریم، رای دادن یعنی مشارکت در موج آفرینی و وحدت ملی و دولتی انقلابی، جوان، با نشاط و حزب اللهی را سرکار بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه رای ندادن مسئولیت را به دست نا اهلان می سپارد، گفت: رای ندادن نشانه اعتراض نیست و در خوشبینانه ترین حالت نشانه عقب نشینی و عقب ماندگی است، برای انقلاب اسلامی این مردم زحمت کشیدند و تصمیم گیرنده کشور نیز مردم هستند و به عنوان وظیفه ملی باید در انتخابات شرکت کنیم.

امام جمعه آستارا بیان کرد: کشور به دست جوانان ساخته می شود و با استفاده از تجربه بزرگان و حل مشکلات کشور با حضور جوانان انقلابی با نشاط در مقابل دشمن ایستاده و عزت ملت را رقم خواهیم زد.

وی ادامه داد: مردم در ۲۸ خرداد امسال باحضور در پای صندوق های رای یک دولت جوان انقلابی را سرکار خواهند آورد.

وی گفت: شما ۸ سال ظرفیت های این مملکت به فنا بردید و در آخر پس از اینهمه مذاکره عایدی ملت چیست؟ از افزایش چند صد درصدی خودرو بگوئیم یا مرغ و گوشت و نان؟
شما همه چیز را به برجام گره زدید، دم برجام قطع شده و در جا زدیم، باید دولت آینده به فکر مردم بوده و امید آفرین باشد.

Share