در نخستین برنامه از سفر یک روزه صورت گرفت؛

ادای احترام وزیر بهداشت به مقام شامخ شهدای مدافع سلامت گیلان+ تصاویر

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار گیلان به مقام شامخ شهدای سلامت ادای احترام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین برنامه از سفر یک روزه خود به گیلان با همراهی ارسلان زارع استاندار به مقام شامخ شهدای سلامت گیلان ادای احترام کردند.

در این مراسم دختر شهید مدافع سلامت وحید منصف به نمایندگی از شهدای مدافع سلامت دسته‌گلی را به پاس زحمات مدافعان سلامت تقدیم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرد.

گیلان، از نخستین استان‌های کشور بود که در سال ۹۸، شیوع و ابتلا تعدادی از گیلانیان به ویروس کرونا را شناسایی و تایید کرد.

تاکنون ۳۱ تن از پزشکان، پرستاران، بهیاران، بهورزان، ماماها و همچنین کارکنان بخش دولتی و خصوصی گیلان بر اثر ابتلای ویروس کرونا شهید شده یا جان‌باخته‌اند.

استان گیلان بیشترین شهید مدافع سلامت را از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در بین استان‌های کشور به نام خود ثبت کرده است.

سعید نمکی در سفر به گیلان ۳۲ پروژه عام‌المنفعه بهداشت و درمان با اعتباری افزون بر ۴۸۹ میلیارد تومان را افتتاح خواهد کرد..

نمکی همچنین خطاب به مدافعان سلامت گیلان نوشت:

بسم رب شهدا

در تاریخ دهم خرداد ماه ۱۴۰۰ توفیق یافتم در مقابل جایگاه شهدای ارجمند مدافع سلامت استان گیلان ادای احترام کنم.

عزیزانی که در سخت ترین ایام یورش سهمگین ترین اپیدمی یکصد ساله اخیر جهان همچون کوه استوار بایستند و همچًون پروانه تن بر آتش بلا زنند تا هموطنانشان از گزند بیماری محفوظ بمانند.

یادشان جاودان و نامشان همواره در آسمان پر فروغ شهیدان ماندگار می ماند. انشالله

دکتر سعید نمکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

Share