نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

بیماری‌های صعب العلاج در گیلان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: به دلیل وجود آلودگی در آب گیلان، میزان بیماری‌های صعب العلاج در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  به نقل از مهر، رسول فرخی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۳۲ طرح بزرگ و عام‌المنفعه حوزه سلامت گیلان با بیان اینکه این استان با توجه به اقلیم جغرافیایی از نظر بهداشت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: به دلیل وجود آلودگی در آب استان، میزان بیماری‌های صعب العلاج در گیلان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تأکید بر ضرورت گسترش خانه‌های بهداشت، تصریح کرد: تجهیز دو بیمارستان در شرق و غرب گیلان از تمرکز بیمار در مرکز استان جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به لزوم ساخت یک بیمارستان جنرال در غرب استان گیلان، گفت: استخدام کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان یکی از ضروریات است که می‌تواند انگیزه خدمات رسانی را افزایش دهد.

فرخی با بیان اینکه بیمارستان شهرستان سیاهکل پاسخگوی نیازهای مردم نیست، عنوان کرد: تخصصی کردن واحدهای بیمارستان‌های شهرستان‌ها باید در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ که وزیر بهداشت و هیئت همراه در سفر به گیلان ۳۲ پروژه عام‌المنفعه بهداشت و درمان با اعتباری افزون بر ۴۸۹ میلیارد تومان را افتتاح خواهند کرد.

Share