مطالبات مردمی، چالش یا فرصت
مجموعههایی چون شهرداری اگر به مواردی که توسط شهروندان؛ به عنوان بزرگترین قشری که خدمات رفاهی شهری را دریافت میکنند، تذکر داده میشود توجه کنند در سریعترین زمان ممکن میتوانند خدماتی بهینه و کارا ارائه دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی نوریس هریس در یادداشتی نوشت:
یکی از چالشهایی که مجموعههای خدمت رسان و مدیریت شهری با آن مواجه هستند؛ شناختن کمبودها و نقایص امور تحت پیگیریشان است و بطور کلی مثلا اگر از آنها سوال شود چرا آسفالت خیابانی انقدر دیر ترمیم شد و یا چرا ایراداتی از این دست مدتها باقی میماند و برای شهروندان ایجاد مشکل میکند، در جواب به این نکته اشاره میشود که زمانی که مطلع شدیم، اقدام کردیم.
اما در این میان باید توجه داشت، اگر مطالبات مردمی با دقت بررسی شود و به آنها به دید بازویی توانمند و کمکرسان نگاه کنیم، به این مهم میرسیم که مردم خودشان مشکلات شهری را زودتر از همه مشاهده و اطلاعرسانی میکنند.
مطالبات مردمی، آینه تمام نمای انعکاس، مشکلات و ایرادات نظام مدیریت شهری است.
مجموعههایی چون شهرداری اگر به مواردی که توسط شهروندان؛ به عنوان بزرگترین قشری که خدمات رفاهی شهری را دریافت میکنند، تذکر داده میشود توجه کنند در سریعترین زمان ممکن میتوانند خدماتی بهینه و کارا ارائه دهند.
سازمانهای خدمت رسان شهری با بنیان ایجاد رفاه هر چه بیشتر برای جامعه بنا شدهاند و زمانی که این موضوع را هدف اصلی خود قرار میدهند، رضایتمندی حداکثری را دریافت میکنند.
اگر قرار باشد برای بخشهای مختلف ارگانهای مدیریت شهری کارنامهای صادر شود، مردم بهترین قاضیهایی هستند که میتوان به آنها رجوع نمود.
رضایت، آرامش و رفاه شهری در بالاترین سطح خود زمانی حاصل میشود که به خواستههای اجتماعی در درجه اول توجه شده و به آنها رسیدگی شود و فارغ از همه گزارشات و آمارها که توسط سازمانهای خدمات شهری از افتخارات کسب شدهشان ارائه میشود، میزان رضایتمندی اجتماعی در سطح جامعه، مهمترین عاملی است که اگر حاصل شود میتوان گفت؛ مسئولین مدیریت شهری در کار خود موفق بوده اند.
دیدگاه