بهروزی‌فر بیان کرد:

مجلس به‌دنبال بازگرداندن وظایف “وزارت جهاد کشاورزی” است

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: مجلس به‌دنبال بازگشت وظایف وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صمت و ایجاد ثبات در بازار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، خلیل بهروزی‌فر، درباره مشکل کمبود نهاده‌های دامی در کشور اظهار داشت: کمبود نهاده‌های دامی و به دنبال آن افزایش قیمت گوشت، مرغ، لبنیات و نوسانات بازار در بخش کالاهای اساسی دلایل مختلفی داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دلیل عمده این مسئله واگذاری بخشی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت بود گفت: متأسفانه حدود یک سال و نیم گذشته رئیس جمهور دستور این امر را صادر کرد که به دنبال آن شاهد بی‌ثباتی بازار و نوسانات شدید قیمت‌ها بودیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اختلافی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت پیش آمده و پایه آن نیز همان واگذاری نابه‌جای اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت بود.

بهروزی‌فر افزود: با این حال مجلس جلسات متعددی را با دو وزارتخانه تشکیل داده تا مجدداً وظایف وزارت جهاد کشاورزی به این وزارتخانه بازگردد تا جهاد کشاورزی که متصدی این امور بوده بتواند به درستی برنامه‌ریزی کرده و نظارت دقیقی را نسبت به ثبات بازار داشته باشد.

وی در پاسخ به برنامه مجلس برای ریل‌گذاری صحیح در جهت مجازات قاچاقچیان چوب افزود: برای مجازات‌های مربوط به قاچاقچیان چوب قوانینی از گذشته وجود داشته که به نظر می‌رسد این قوانین بازدارنده نبوده و باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ریل‌گذاری مناسب در جهت افزایش بازدارندگی قوانین مربوط به مجازات قاچاقچیان چوب ابراز داشت: باید قوانینی که بتواند به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از قاچاق چوب کمک کند مصوب شده و جایگزین قوانین قبلی شود.

وی با بیان اینکه ما نباید طوری قانون را وضع کنیم که مردم در اسکان خود در روستا با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند افزود: ما می‌توانیم هم از اراضی ملی و جنگل‌ها حفظ و حراست کرده و هم روستاییان را در کنار این جنگل‌ها اسکان دهیم تا مهاجرت معکوس از روستا به شهر انجام نشود.

بهروزی‌فر تصریح کرد: متأسفانه سازمان مراتع و جنگل‌ها در این زمینه طرح‌هایی را در سنوات گذشته اجرا کرده که این طرح‌ها به درستی تحقیق و بررسی نشده و علمی نبوده است؛ به‌واسطه این طرح‌ها بسیاری از جنگل‌نشینان را در مناطقی تجمیع کردند و همین امر خود سبب افزایش قاچاق چوب شد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که جنگل‌نشینان در جنگل‌ها سکونت داشتند شاهد قاچاق چوب با این حجم بالا که امروز هستیم نبودیم گفت: این حاصل بی‌تدبیری برخی از مسئولان و مدیران سازمان جنگل‌ها و مراتع در گذشته بوده و امروز طرحی تحت عنوان کاداستر در حال اجرا است که امیدواریم به واسطه آن بخشی از مشکلات مربوط به این حوزه حل شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان افزود: ما براساس قانون و با استفاده از استعلام از مراجع رسمی و مستندات مربوط به افرادی که در حال حاضر و یا در گذشته عضو شورا بودند و اکنون نیز نامزد هستند شرایط افراد را برای ورود به جایگاه شورا بررسی می‌کنیم.

بهروزی‌فر عنوان داشت: سعی ما بر این است که افراد اصلح انتخاب شده و بتوانند امانتدار خوبی برای مردم بوده و سالم و درست کار کنند و انتخاب شدگان باید بتوانند در راستای وظایف محوله در جهت رفع مشکلات مردم شهر و روستا مصرانه، متعهدانه و خالصانه عمل کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکل آنتن‌دهی فومن و شفت گفت: متأسفانه زیرساخت مربوط به فیبر نوری و پهنای باند مناسب در برخی از شهرها و تعداد زیادی از روستاهای استان گیلان وجود ندارد و بعضاً هم ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های زیادی برای بحث آنتن‌دهی مناطق شهری و روستایی انجام شده اما باز هم در این راستا با مشکلات بسیاری مواجه هستیم از طرفی برخی از کابل‌های مخابرات که به صورت هوایی بوده در برخی از روستاها مورد سرقت قرار گرفته و باعث شده تا ارتباط تلفنی روستاها قطع شود.

بهروزی‌فر افزود: این موضوع در سطح استان و در شهرستان‌های فومن و شفت نیز وجود دارد که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مقداری کابل در اختیار دو شهرستان فومن و شفت قرار گرفت تا کابل‌ها را به شکل شبکه زمینی به گونه‌ای ساماندهی کنند تا هم سارقین به آن دسترسی نداشته و هم شبکه پایداری ایجاد شود؛ این اقدامات در حال حاضر در حال انجام است.

Share