آیت‌الله رمضانی تاکید کرد؛

متخلفان نباید در جامعه امنیت داشته باشند | بزرگ شمردن کار خیر، اقدامی ناپسند است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برخورد با اختلاسگران، دزدان و کسانی که درخدمت به مردم کوتاه می‌کنند، باید به صورت جدی و محکم پیگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» امروز (پنجشنبه، ۹ اردیبهشت) در مراسم معنوی و عبادی روز شانزدهم ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه امامان ما بهترین خصال و ویژگی‌ها را دارند و باید آن‌ها را الگو قرار بدهیم، اظهار کرد: شیعیان به اینکه پیرو امیرالمومنین حضرت علی (ع) هستند، افتخار می‌کنند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام علی (ع) در طول حکومت خود توانستند عدل را به معنای واقعی در جامعه پیاده کنند، افزود: انسان می‌تواند نکات بسیاری را از دوران حکومت‌داری امیرالمومنین (ع) درس بگیرد و مورد توجه قرار دهد.
وی به فرارسیدن ایام متعلق به شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در ماه رمضان اشاره و تصریح کرد: امام علی (ع) مواردی را درخصوص کسانی که به مردم خدمت می‌کنند به عنوان مسئولان جامعه بیان کرده‌اند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه مسئولان باید نگاه خدمتگزاری به افراد جامعه داشته باشند، خاطرنشان کرد: این افراد باید مسئولیت را به عنوان یک فرصت بدانند و برای دنیا و آخرت خود توشه جمع کنند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه انسان باید از فرصت و نعمتی که خداوند به او می‌دهد، بهترین استفاده را داشته باشد، افزود: اصل خدمتگزاری یکی از اصول مهم برای مسئولین جامعه است.
وی با بیان اینکه امروز مسئولین نظام، باید خدمتگزاری را به عنوان مهمترین اصل در دوره مسئولیت خود قرار دهند، تاکید کرد: مسئولین باید بدانند که این فرصت‌ها کوتاه بوده و بعد از یک دوره چند ساله، از آن‌ها گرفته می‌شود.
آیت‌الله رمضانی ابراز کرد: گاهی فرصت چهارساله‌ای برای ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، وزارت، استانداری، شورای شهر و… داده می‌شود تا مسئول برای امورات جامعه و رفاه مردمی فعالیت کند که باید قدر دانسته شود.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب حضرت امیرالمومنین (ع) به جناب جابر را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنکه خداوند نعمت زیادی به او داده، مردم هم به او روی می‌آوردند و این توفیق الهی است.
وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در جای دیگر می‌فرمایند: «اگر نعمت‌ها برای خدا استفاده شود، خداوند آن نعمات را برای فرد پایدار می‌کند و اگر از نعمات به درستی استفاده نشود، آن نعمت از بین رفته و نیست و نابود می‌شود».
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انسان اگر کاری برای دیگران انجام بدهد و آن را بیان کند، ثواب کار خیر را از بین برده است، افزود: سرعت‌بخشیدن در برآورده کردن خدمت و حاجت دیگران نیز مورد تاکید امیرالمومنین (ع) است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه انسان نباید در کار خیر و رفع مشکلات مردم، منت بگذارد، تصریح کرد: مسئول باید توجه داشته باشد و بداند که اگر مردم نبودند، آن مسئول امروز در جایگاه فعلی خود قرار نداشت.
وی خوش‌زبانی و توجه به ارباب رجوع را ویژگی یک مسئول در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: بزرگ شمردن کار خیر، اقدامی ناپسند است و ارزش و زیبایی کار را از بین می‌برد.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه خلف وعده در امور اجتماعی، خشم مردم و خدا را به دنبال دارد، تاکید کرد: امیر المومنین (ع) در مورد زیبایی بخشش نیز فرمودند: «آنچه را که می‌بخشی، چنان ببخش که بر تو گوارا باشد و خودت لذت ببری».
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در روایات آمده، انسانی که محل حاجت می‌شود باید به سه چیز توجه کند، افزود: اول اینکه باید کاری را که انجام می‌دهد کوچک دانسته و منت نگذارد؛ دوم اینکه تلاش کند کار خود را بپوشاند و بداند که آن کار خودش آشکار می‌شود و سوم اینکه؛ انسان باید در انجام خدمت و برآورده کردن حاجت دیگران، سرعت بخشیده و عجله کند.
وی با بیان اینکه جامعه امروز ما، نیازمند نهضت خدمت‌رسانی است، تصریح کرد: مسئولان جامعه برای جلب و افزایش اعتماد مردمی، باید این نگاه را داشته باشند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه هر چه حضور و اعتماد مردم نسبت به خدمتگزاران بیشتر شود، یک نوع امنیت اجتماعی و سیاسی به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: این امنیت در داخل و خارج کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد و یک قدرت اجتماعی را به دنبال بیاورد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه دشمنان اسلام در ملتی که نسبت به خدمتگزاران خود اعتماد دارند، نمی‌توانند نفوذ کنند، گفت: نحوه برخورد و وضع قوانین حمایتی برای مردم توسط قوای مجریه، مقننه و قضائیه، در ایجاد و تقویت این اعتماد تاثیرگذار است.
وی افزود: زمانی که بهترین نوع خدمتگزاری صورت بگیرد، هیچ وقت دشمن توهم ورود و نفوذ به کشور را نمی‌کند.
آیت‌الله رمضانی به ضرورت وجود امنیت قضایی در جامعه اشاره کرد و گفت: دستگاه قضا باید جلوی حق و حقوق تضییع شده مردم را بگیرد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برخورد با اختلاسگران، دزدان و کسانی که درخدمت به مردم کوتاه می‌کنند، باید به صورت جدی و محکم پیگیری شود.
وی با بیان اینکه کسانی که متخلف هستند نباید در جامعه امنیت داشته باشند، افزود: امنیت برای کسانی است که به قانون کشور احترام می‌گذارند و به وظایف دینی و قانونی عمل می‌کنند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی، مردمی دارد که در عرصه‌های مختلف و حساس، حضور خود را نشان داده‌اند، تاکید کرد: خیانت‌کاران به امت و مردم شهیدپرور ایران اسلامی نباید امنیت داشته باشند و دستگاه قضا باید با آن‌ها برخورد کند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اذعان کرد: امروزه نیازمند اجرای درس‌ها و پیام‌های مولای متقیان علی (ع) در حوزه اجرایی و خدمت به مردم هستیم.

Share