مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد:

رتبه دوم شهرستان لنگرود در صدور اسناد مالکیت | احمدی سرپرست بنیاد مسکن لنگرود شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در حکمی مهندس مصطفی احمدی را به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنگرود منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به همراه خوشرو مسئول روابط عمومی، با رحیم حیدری فرماندار شهرستان لنگرود دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در این دیدار که در محل فرمانداری، برگزار گردید، با اشاره به تهیه و اجرای طرح‌های متنوع عمرانی از قبیل طرح هادی، طرح بهسازی مسکن که عمدتا در روستاها اجرا می‌گردد، خاطر نشان کرد: طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی یکی از مهمترین طرحهای است که با هدف بهبود محل زندگی، در امان ماندن جان و مال ساکنین در زمان بروز سوانح، ایجاد انگیزه جهت ماندن در روستاها اجرا می‌گردد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۸ هزار خانوار در سطح روستاهای استان با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۵ درصد نسبت به ساخت مسکن مقاوم اقدام نمودند، اما اکثر اماکن روستایی بافت فرسوده دارند و در برابر سوانح آسیب‌پذیر می‌باشند، لذا از دهیاران، شوراهای اسلامی دعوت نمود در راستای ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی این نهاد را مساعدت نمایند.

اکبرزاده اظهار کرد: همچنین جهت هرگونه همکاری در آبادانی روستاها تا حد امکان و توان اعلام همکاری کردند. اکبرزاده به صدور سند مالکیت روستایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد ۶۴۶ فقره برای واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان لنگرود صادر شده است و از این حیث رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: اجرای طرح هادی روستاها به منظور تامین عادلانه امکانات و ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود عبور و مرور و ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی انجام می‌پذیرد، که می‌توان گفت یکی از برنامه‌ها و اقدامات اساسی بنیاد مسکن به شمار می‌آید. اکبرزاده افزود: در ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان طرح هادی اجرا شده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: شهرستان لنگرود دارای ۱۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که طرح هادی تمامی این روستاها تهیه گردیده است.

در ادامه رحیم حیدری ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند این نهاد گفت: با جلب مشارکت مردمی در عمران روستاها و ایجاد زمینه‌های مناسب توسعه ای، ایمن‌سازی سکونتگاه‌ها و مقاوم‌سازی مسکن و تعامل ویژه با دستگاه‌های مرتبط می‌توان خدمات بیشتر و بهتر به روستائیان ارائه داد.

فرماندار لنگرود از عملکرد جهادی بنیاد مسکن در زمینه مقاوم‌سازی مساکن روستایی، اعطای سند مالکیت به روستاییان و بهسازی معابر روستایی همچنین در زمینه قیر رایگان برای آسفالت روستاهای شهرستان ابراز رضایت نمودند و ادامه فعالیت‌های چشمگیر بنیاد مسکن را در زمینه‌های شهری و روستایی از مدیر کل درخواست کرد.

در پایان مصطفی احمدی بعنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان معرفی شد.

Share