نماینده ولی فقیه در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله بهجت فومنی؛

آیت الله بهجت(ره) در رسالت اجتماعی و هم در عرصه علم و عرفان جامع بوده است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: آیت اله العظمی بهجت از چهره‌های فراملی و جهانی بود و این عالم ربانی با صیانت نفس و کرامات معنوی خود، از جمله شخصیت‌های علمی و فقهی جهان اسلام در عصر حاضر است که با ترویج علوم اسلامی، تربیت شاگردان فراوان و خلق آثار علمی، خدمات ارزشمندی به توسعه فرهنگ اسلام ناب محمدی انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در دوازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) با اشاره به ویژگی‌ها و خصایص منحصربه‌فرد فقیه عالی‌قدر آیت الله بهجت اظهار کرد:  بسیاری از کشورهای دینی متأثر از عالمان دینی هستند و آیت‌الله بهجت با توجه به جایگاه علمی و معنوی به عنوان فقیه عالی‌قدر  و عالم ربانی در تاریخ اسلام معرفی می‌شود.

وی با تأکید بر خصایص ویژه آیت‌الله بهجت گفت: عالم ربانی وصفی است که انسان درباره آن کنکاش کرده و تاثیر عظیمی بر نسل معاصر گذاشته است، این  شانیت و مقام، نشان از معرفت بالای آیت‌الله بهجت  بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به سختی‌ها تلاش‌ها و مجاهدت‌های عالمان دینی در رسیدن به جایگاه عظیم علمی و معنوی تصریح کرد: عالمان دین یک شبه به  جایگاه عظیم فقهی و معنوی دست پیدا نکرده و این جایگاه نتیجه محصول دو رسالت بزرگ فردی و اجتماعی آن‌ها است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اهمیت تهذیب نفس در نگاه اسلام گفت:  از نگاه آیات و روایات کسی که بخواهد خود را پیشوای مردم قرار دهد قبل از تعلیم و تربیت دیگران باید خود را تربیت کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه  عالمان دین خون‌دل خورده تا حرف دین را بشناسند و با زجر و مجاهدت توانستند دریای بی کران معارف شیعه را به جامعه بشری بگسترانند، افزود:  ترک دلدادگی و عدم  عشق به دنیا از ویژگی عالمان دینی بوده و عالمان ذره‌ای عشق به دنیا نداشته و غرق در بندگی خدا و راز و نیاز با یگانه معبود هستی بوده و خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بیان پاداش نیک و بیان جزای اعمال بد از ویژگی‌های اجتماعی عالم دینی است، گفت: مردم توسط فقها و عالمان دینی با احکام دین آشنا شده و مسیر سعادت را در پیش می‌گیرند‌.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های فردی و اجتماعی آیت‌الله بهجت بیان کرد: فقیه معاصر آیت الله بهجت حقیقتا عالمی جامع بود که هم در رسالت اجتماعی خود و هم در عرصه علم و عرفان جامع بوده و به عنوان الگویی بزرگ برای نسل حاضر و آینده تاریخ معرفی‌شده است.

Share