معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

​۲۴ هزار سالمند بالای ۸۰ سال گیلان علیه کرونا واکسینه شدند

حیدرزاده با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر یعنی ۵۰ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در گیلان واکسینه شده‌اند گفت: از شنبه هفته آینده روند نوبت‌دهی به افراد بالای ۷۵ سال در استان گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، آبتین حیدرزاده  با بیان اینکه صددرصد روستائیان بالای ۷۵ سال در سامانه سلامت جهت دریافت واکسن کرونا ثبت‌نام شده‌اند ابراز داشت: با بسیاری از ساکنان مناطق شهری هم تماس برقرار شده و تاکنون حدود ۲ هزار نفر از افراد بالای ۸۰ سال سن در سامانه سلامت مراحل ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از واکسینه کردن بیش از ۲۴ هزار نفر یعنی ۵۰ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه به تدریج مردم در حال تمایل یافتن جهت دریافت واکسن هستند افزود: به هر کسی که به تماس ما و دریافت واکسن جواب منفی داده گفته شده که همچنان سامانه ثبت‌نام باز است و مجدد با آنان تماس برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه از شنبه هفته آینده روند نوبت‌دهی به افراد بالای ۷۵ سال در استان گیلان آغاز می‌شود تصریح کرد: افرادی که با آنان تماس گرفته نمی‌شود می‌توانند در سامانه سلامت ثبت‌نام و نوبت‌دهی شوند از طرفی طبق ابلاغ وزارت بهداشت سالمندانی که به شکل خودجوش و بدون نوبت‌دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند برگشت داده نمی‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تماس با سامانه ۱۹۰ و یا مراجعه به مرکز بهداشت محلات را ویژه افرادی که ثبت‌نام کرده اما ظرف یک یا دو هفته با آنان تماس گرفته نشده است مورد اشاره قرار داد و گفت: برای واکسیناسیون روزی ۱۲ هزار نفر در شهر رشت به ۶ مرکز نیاز داریم و هم‌اینک روزانه ۲ هزار نفر واکسینه می‌شوند.

حیدرزاده از آماده شدن دو سامانه خودرویی واکسیناسیون مستقر در فرودگاه رشت و پارک ملت در شنبه هفته آینده و همزمان با فراخوان افراد بالای ۷۵ سال خبر داد و اضافه کرد:‌ اگر هم استانی‌های عزیز خواهش ما را بپذیرند و بدون نوبت به مراکز مراجعه نکنند به آنان قول می‌دهیم که هیچ کسی بدون واکسن نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه واکسن به تعداد کافی در کشور و استان گیلان موجود است و سهمیه کسی سوخت نمی‌شود اذعان کرد:‌ هیچ کمبود واکسنی در گیلان نداریم و مردم و به ویژه افرادی که ثبت نام خود را انجام داده‌اند نباید نگران این باشند که سهمیه آنان به اتمام می‌رسد از سویی تقاضای ما این است که افراد از مراجعه بدون نوبت خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به افرادی که واکسن دریافت می‌کنند هم توصیه‌هایی داشت و یادآور شد: افرادی که دوز اول واکسن را دریافت می‌کنند تا زمانی که دوز دوم آن را دریافت نکردند هنوز ایمنی ندارند بنابراین تمام پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کنند و خانواده‌ها نیز همچنان نباید به دیدن سالمندان خود بروند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه پس از تزریق واکسن علایم خفیفی مانند تب و لرز در افراد مشاهده می‌شود خاطرنشان کرد: این دسته از افراد می‌‌توانند از طریق شماره‌های تماسی که در مراکز بهداشت به آنان داده شده تماس لازم را برقرار کرده و مشاوره شوند تا برای کنار آمدن و رفع علایم پس از دریافت واکسن کرونا راهنمایی لازم را دریافت کنند.

Share