حسن پور لسکوکلایه مطرح کرد؛

کیاشهر؛ مرواریدی است که در صدف پنهان است | لزوم بهره گیری از خرد جمعی و استفاده از مدیران خلاق

حسن پور با تاکید بر اینکه کیاشهر باید یک بیمارستان حداقل ۲۰ تخته در شان مردم فهیم خود داشته باشد، خطاب به کیاشهری ها افزود: اگر امروز شهر ما مظلوم واقع شده بدانید تنها دلیل آن عدم بهره گیری از خرد جمعی و استفاده از مدیران خلاق منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیوان حسن پور لسکوکلایه با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیتهای بندرکیاشهر گفت: بندر زیبای کیاشهر مثل مرواریدی است در صدف پنهان مانده و پتانسیلهای بالقوه آن باید بالفعل شود.

وی یادآور شد: کیاشهر عزیز با دارا بودن مردم فهیم و با فرهنگ و دارا بودن ۳۷ کیلومتر ساحل بکر و نیز پتانسیل اسکله می تواند به عنوان یک قطب گردشگری و توریستی و منطقه اقتصادی ویژه تبدیل شود.

کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: این شهر به دلیل هم جوار بودن با منطقه آزاد می تواند برای جوانان ما اشتغالزایی فراوانی ایجاد کند. شهرما اگر یک مرکز آموزش عالی و دانشگاه داشته باشد و گسترش شهری صورت بگیرد، قطع به یقین توجه مسئولین را به خود جلب خواهد نمود.

حسن پور با تاکید بر اینکه کیاشهر باید یک بیمارستان حداقل ۲۰ تخته در شان مردم فهیم خود داشته باشد، خطاب به کیاشهری ها افزود: اگر امروز شهر ما مظلوم واقع شده بدانید تنها دلیل آن عدم بهره گیری از خرد جمعی و استفاده از مدیران خلاق منطقه است.

وی تاکید کرد: پایین بودن انسجام و اتحاد و انگیزه بین مدیران و مسئولین شهرستان جهت شناسایی دقیق مشکلات و موانع و عدم ارزیابی دقیق و علمی از مشکلات حوزه های مختلف باعث شده این شهر نسبت به گذشته تغییری نکند.

حسن پور لسکوکلایه با تاکید بر اینکه یک نماینده مجلس قوی و اهل استفاده از خرد جمعی می تواند به سرعت با تشکیل جلسات شورای مدیریتی و رصد دقیق و چکش کاری مسائل و مشکلات توسط مدیران و محاسبه بودجه مورد نیاز برای رفع مشکلات با اقتدار این بودجه را جذب کند، گفت: نماینده مجلس می تواند با ایجاد فضای همدلی و اتحاد و همچنین نظارت دقیق بر تخصیص و تقسیم بودجه، متناسب با درخواستها، تا رفع مشکلات اقدام نماید.

مدیر منابع انسانی و امور پشتیبانی با تاکید بر اینکه بندر زیبای کیاشهر در حال حاضر نیاز به توسعه کمی و کیفی دارد، افزود: احداث دانشگاه، درمانگاه، توسعه سواحل و بندر و گسترش شهری باید به جد و با قوت پیگیر باشیم تا بتوانیم به استانداردهای شهرستان شدن برسیم ولی یکی از اولویت های کار تسریع در جذب بودجه لازم و نظارت بر طرحهای توسعه ای این بخش تا دستیابی هرچه سریعتر به شهرستان شدن آن می باشد.

حسن پور در بخش دیگری از اظهارات هود در رابطه با اهداف و برنامه های  خود اظهار کرد: بهبود و ارتقاء وضعیت کشاورزی در استان، به خصوص شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و روستاهای تابعه، با توجه به اینکه شغل اغلب مردم شهرستان کشاورزی است، پیگیری جدی از طریق حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس و تنظیم قوانینی برای کشاورزان در جهت تقویت تولید و کاهش هزینه های نهاده های کشاورزی و ارائه انواع تسهیلات به این عزیزان که با وجود افزایش درآمد کشاورزان منجر به بالا بردن میل و رغبت به کشاورزی و در نهایت رونق تولید داخلی خواهد شد.
وی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای جوانان با استفاده از ایجاد شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای کم هزینه و پربازده در مسیر شهرک صنعتی شهرستان و بخش بندر کیاشهر گفت: از دیگر برنامه ها پیگیری جدی و اقدام عاجل برای اخذ تسهیلات مناسب برای صیادان عزیز در راستای اجرای طرح قفس در سواحل دریای خزر و تشکیل گروههای کوچک صیادی و سپردن کار به دست این گروهها که از هدر رفت سرمایه جلوگیری کرده و جمع کثیری از صیادان عزیز خود صاحب کسب و کار شان خود خواهند بود و لذا با انگیزه بیشتر در راستای بهبود تولید و رونق اقتصاد خود و شهرستان گام خواهند برداشت.

حسن پور افزود: تقویت و تشویق و دریافت تسهیلات برای مردم منطقه برای رونق دستاوردهای صنایع دستی و بخصوص مرواربافی و سبد بافی و از طریق ایجاد نمایشگاه دائمی در مسیر شهرستان به بخش در واقع منطقه حاشیه رودخانه سفید رود و در یافت تسهیلات کم بهره و آسان و ایجاد فضای مناسب رقابتی و تبلیغ حرفه ای و متناسب با بازارهای تجاری روز دنیا برای محصولات و صنایع دستی زیبای منطقه، در سطح کشور و ایجاد بستر لازم برای صادرات این محصولات زیبا و ارزشمند. از دیگر برنامه ها است.

وی همچنین بر ضرورت تقویت منطقه ویژه اقتصادی بندر کیاشهر از طریق راه اندازی اسکله شهر و پاکسازی و تخلیه لجن از داخل مسیر اسکله و گشایش فعالیت در آن تاکید کرد و افزود: دریافت و پیگیری جدی بودجه مناسب برای شهرستان و بخصوص برای روستاهای تابعه به جهت بازسازی جاده ها و راههای منطقه و مشکلات آب شرب روستایی و منابع آبی زراعی برای کشاورزان عزیز و اختصاص بودجه مناسب و توزیع درست و عادلانه آن برای تمامی روستاهها باید در دستور کار قرار بگیرد.

حسن پور در پایان همچنین خواستار پیگیری جدی در وضعیت ارتقا شهر و بخش بندر کیاشهر و ارتقا دهستانهای تابعه در پروسه شش ساله شد.

Share