انتقاد امام جمعه فومن از طرح برگزاری رفراندوم و کم بودن اختیارات دولت؛

نظام مقدس جمهوری اسلامی مظلوم واقع شده است | همه بودجه ها در اختیار دولت است

امام جمعه فومن در خطبه های نماز جمعه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بخاطر بی تدبیری برخی از مسئولین، مظلوم واقع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه فومن ضمن اشاره به بیانات نوروزی رهبرمعظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب نام سال ۱۴۰۰ را نیز مانند چند سال گذشته با موضوع اقتصادی انتخاب کردند. سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها که این مطالبه امام امت است. مقام معظم رهبری با نگاه جامعی که دارند، نیاز امروز جامعه را بحث تولید میداند. پشتیبانی و مانع زدایی ها از تولید جزء نیازهای ضروری جامعه ماست. در وهله اول مسئولین محترم، در قوه مجریه که باید برای بهبود اوضاع کشور، کمر همت ببندند. در قوه مقننه که متاسفانه سال هاست گفته میشود، برخی قوانین دست و پاگیر مانع تولید هستند. که قوه مقننه باید انقلابی وارد شود و این موانع را برطرف‌ کند.
حجت الاسلام نقدی با بیان اینکه مجلس انقلابی باید قوانین دست و پا گیر را از پیش رویِ تولید کنندگان بردارد، افزود: تولیدکننده ای که در تلاش برای خدمت به ملت است، برای مجوز یک هفته ای باید هفت خان رستم را ماه ها در اداره کل های مختلف طی کند. این ها موانع تولید است. موانع باعث اسراف در وقت و استعداد تولید کننده می شود. تولیدکننده ای که وقت و استعدادش را باید در تولید خرج کند، خیلی از اوقاتش را باید در راهروی ادارات صرف کند.

وی افزود: مردم شریف ایران فرهنگ مستمری را در استفاده و حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه کارشان قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اختیارات ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری به خاطر ضرورت و کم کاری امثال ما موضوع اختیارات رئیس جمهور را مطرح می‌کنند. ایشان فرمودند رئیس جمهور دومین شخص سیاسی و اولین شخص اجرایی مملکت است. هرکسی زمان انتخابات بخاطر جمع کردن رای مردم، زمین و آسمان را به هم میدوزد و وعده های بزرگ میدهد. اما وقتی دوران مسئولیتش به اتمام میرسد فرافکنی میکند و مسئولیت را گردن دیگران می اندازد.

امام جمعه فومن گفت؛ یکی از سنت های بدی که با آن مواجه هستیم این است که رییس جمهور به جای پاسخگویی در آخر دوره ریاستش، میگوید بنده اختیار نداشته ام!این یک دروغ آشکار است. این یک ظلم در حق نظام و قانون اساسی است.تمام وزارتخانه ها زیر نظر رئیس جمهور محترم هستند. وزارت کشور که تنها یکی از وزارت خانه هاست، تمام استاندار ها، فرماندار ها، بخشدارها و حتی دهیارها را منصوب میکند. این چه بهانه و ظلمی است که در حق مردم دارد شکل میگیرد؟ کار به جایی رسیده که رهبر انقلاب یک امر بدیهی را به ما گوشزد میکند.
نقدی افزود: نود و چهار درصد از بودجه بیت المال در دولت هزینه میشود و شش درصد در قوه قضاییه و مجلس و نهادهای دیگر خرج میشود. تخصیص همان شش درصد هم به عهده دولت است. و الا بودجه ای در کار نخواهد بود. آنوقت دولت قدرت و اختیار ندارد؟

وی ادامه داد: سال گذشته در کمیسیون بودجه شهرستان فومن برای مصلای حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) دویست میلیون تومان اختصاص یافت. آن دویست میلیون در برنامه و بودجه شده صد و پنجاه میلیون. آن صد و پنجاه میلیون که برای تکمیل مصلا باید تحویل بنده بدهند، امروز کارشناس آمده میگوید ما میتوانید پنجاه و سه میلیون به شما بدهیم. اختیارات دولت به این شکل است.همه بودجه ها در اختیارشان است که متاسفانه حرف های غیر واقع را به زبان می آورند.

نقدی در ادامه خطبه اظهار داشت: امام خامنه ای حفظه الله فرمودند؛ متاسفانه ولنگاری رنج آوری را در فضای مجازی مشاهده میکنیم.

وی افزود: مدیریت فضای مجازی در اکثر کشورهای دنیا یک قانون است و مدیریت می شود.در کشوری مانند کره جنوبی، کودکان و نوجوانان از ساعت ده شب تا هشت صبح اجازه استفاده از فضای مجازی را ندارند. این یک قانون است. مدیریت فضای مجازی یک بحث کارشناسی و علمی است، که مسئولین باید برای آن فکری کنند.

امام جمعه فومن گفت: در‌ کشور ما تا حرف از مدیریت فضای مجازی به میان می آید، فورا ذهن ها را به سمت فیلترینگ مسموم میکنند و بحث ابتر میماند. مدیریت فضای مجازی غیر از بحث فیلترینگ است. دنیای مجازی نیاز به برنامه از سوی متخصصین امر دارد  که وزارتخانه مربوطه باید پیشنهاد را به مجلس بدهد و قانون تصویب شود.

وی افزود؛ امروز فضای مجازی از لوازم حکمرانی مدرن جهان است. تمام حکمرانان مدرن امروزِ جهان برای فضای مجازی کشورشان برنامه دارند. اما متاسفانه در کشور ما هیج قید و بندی در فضای مجازی وجود ندارد. بعضی ها به این تنبلی خودشان افتخار میکنند. که فضای مجازی ما بی در و پیکر است که از همه اقشار و سن در این فضای مسموم هر جوری که دلشان میخواهد استفاده میکنند که آسیب های اجتماعی ناشی از این مورد را در کشور مشاهده میکنیم.

نقدی با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: جوانان بدانند که دقیقا پنجاه روز بعد از ۲۲بهمن، یعنی در ۱۲بهمن سال۱۳۵۸ امام(ره) عزیزمان فرمان رفراندوم و همه پرسی را صادر کردند. انقلاب شده بود اما خود مردم باید بگویند چه نوع نظامی را دوست دارند. در‌کمتر از پنجاه روز در این کشور همه پرسی شد. مردم به جمهوری اسلامی رای دادند. امام خمینی(ره)، در آن روزها به اندازه ای برای مردم محبوب و عزیز بود که نیازی به همه پرسی نداشت. میتوانست به تنهایی تصمیم بگیرد و همه نیز مطیع بودند و میپذیرفتند، اما ایشان فرمودند چیزی که مردم انتخاب میکنند باید الگوی سیاسی کشور باشد.

امام جمعه فومن گفت؛ بعضی از کارشناسان در خارج از کشور و بعضی از دست نشانده های خارجی در داخل کشور میگویند، بیایید امروز رفراندوم برگزار کنید. بنده از ایشان سوال دارم که شما در کدام یک از کشورهای دنیا سراغ دارید انقلاب شده باشد و در انقلاب خودشان رفراندوم برگزار کرده باشند؟ کشور ما با نظر مردم سر کار آمده است. همه‌پرسی سابقه تاریخی در هیچ انقلابی نداشته است. آن هایی که ادعا میکنند باید در کشور ما رفراندوم شود حاضرند در‌ کشور خودشان این کار انجام شود؟فرانسه ای که ماه هاست درگیری و کشت و کشتار صورت میگیرد.در آمریکایی که آشوب های داخلی آبروی نداشته شان را برده است. آیا خودشان اجازه رفراندوم به مردمشان را میدهند؟

وی ادامه داد: این نظر و دخالتشان بخاطر عادت بدی است که آن ها سال های طولانی داشته اند. بیماری و عادت دخالت در تصمیمات کشورهای دیگر در آن ها باقی مانده. فکر میکنند امروز هم ایران مانند دوران شاه است که میتوانند دخالت کنند که کور خواندند.

امام جمعه فومن خاطرنشان کرد: مردم ما به بعضی از مسائل گله دارند که قابل کتمان نیست. اما همین مردم، اگر دوباره پای صندوق رای بیایند قطعا به نظام جمهوری اسلامی ایران رای خواهند داد. چون الگویی ممتازتر از این ندارند. انقلاب برای خودمان است. اما مردم به برخی از بی عدالتی ها و کم کاری ها گله دارند. متاسفانه اسلام و نظام ما مظلوم واقع شده است. نظام مقدس جمهوری اسلامی بخاطر بی تدبیری برخی از مسئولین، مظلوم واقع شده است. اما کم کاری افراد را نباید به پای نظام گذاشت.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اذهان دوست و دشمن ما، یکی از قوانین مترقی روز دنیاست ولکن در صحنه انتخابات اختیار با مردم است.

امام جمعه فومن با توجه به حضور و انتخاب مردم در انتخابات پیش رو گفت: چه تفکری را برگزینیم که بعدا پشیمان نشویم. یقینا تفکر جهادی، تفکر انقلابی، تفکری که مانند شهداء و رزمندگان عزیز‌ما باشد. انتخاب فرد اصلح برای حرکت روبه جلوی کشور به دست من و شماست.از همه عزیزانی‌که دلداده نظام هستند و در خودشان تعهد و تخصص و توان و وقت را می بینند دعوت میکنیم تا بیایند مشکلات مردم را حل کنند. مردم در انتخابات حضور پرشور داشته باشند تا فرد اصلح انتخاب شود.

Share