در سفر به عراق؛

پاپ فرانسیس: نباید از نام خداوند برای توجیه کشتار و تروریسم استفاده شود

پاپ واتیکان امروز(جمعه) در ادامه سفر خود به عراق، وارد کلیسای کاتولیک سریانی «بانوی رستگار ما» در بغداد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رهبر کاتولیک‌های جهان ظهر روز جمعه ۵ مارس (۱۵ اسفند) به وقت محلی با استقبال مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق وارد پایتخت این کشور شد.

به نقل از شفقنا، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مقابل نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک در عراق که برای استقبال از وی در کاخ بغداد گرد هم آمدند، سخنرانی کرد.

پاپ فرانسیس تصریح کرد: از فرصت آمدن به عراق، مهد تمدن قدردان هستم.

پاپ فرانسیس خاطرنشان کرد: باید به ارزش‌های صلح و همزیستی مشترک پایبند باشیم.

وی عنوان داشت: عراق از تروریسم و نزاع‌های طائقه‌ای بسیار متحمل رنج شده است. جامعه بین الملل باید نقش تعیین کننده‌ای در تقویت صلح در عراق و در تمامی خاورمیانه ایفا کند.

وی افزود: ما از تنوع نژادی، دینی و فرهنگی عبرت می‌گیریم. طی دهه‌های گذشته عراق از فاجعه جنگ‌ها و آفت تروریسم رنج برده است.

پاپ فرانسیس گفت: نباید از نام خداوند برای توجیه کشتار و تروریسم استفاده شود چراکه خداوند انسان‌ها را به صورتی برابر در حقوق آفرید.

پاپ فرانسیس که پس از سخنرانی در کاخ بغداد به کلیسای کاتولیک بانوی رستگاری ما در بغداد رفته، به سخنرانی در این کلیسا پرداخت.

پاپ در سخنانی در کلیسای مذکور گفت: ما در این کلیسای مقدس هستیم تا یاد شهدایی را گرامی بداریم که با خون هایشان و وابستگی شان به این طایفه بها دادند.

وی افزود: ما می خواهیم ایمان خود را به صلیب و پیام مسامحه و سازش تجدید کنیم.

رهبر کاتولیک های جهان خاطرنشان کرد: ای عراقی ها! مشکلات به بخشی از زندگی روزانه شما تبدیل شده است و می بایست با عواقب جنگ، سرکوب و شکنندگی زیرساخت ها مبارزه می کردید و به خاطر امنیت عمومی و شخصی جنگیدید و باعث مهاجرت شما شد.

Share