يادداشت/ سامان حسینی نوید

نقدی بر عدم تعیین تکلیف مدیریت آموزش و پرورش لاهیجان

ظاهرا خواسته‌های سیاسی و شخصی اجازه تصمیم گیری را به مدیران مربوطه نداده و این روزها به گوش میرسد که شاید مجددا فردی به سرپرستی این اداره در لاهیجان گمارده شود که این موضوع زمینه نگرانی فرهنگیان را بیش از پیش فراهم نموده است.

سامان حسینی نوید

امروز و با توجه به شرایطی که قطار آموزش از ریل اصلی خود یعنی حضور دانش آموزان و معلمان بر سر کلاس‌های حضوری درس، خارج گردیده و مشکلات و مصائب متعددی گریبانگیر معلمین فداکار و دانش آموزان عزیز و مدیران محترم مدارس است و در این میان‌ عدم آمادگی کامل وزارتخانه در برخورد با مشکلات ایجاد شده از شیوع یکباره ویروس کرونا و تلاش‌های مضاعف متخصصین آن وزارت محترم که با تولید نرم‌افزار شاد و کارایی نسبی آن توانسته‌اند، چشم اندازی نه در حد کیفیت کلاس‌های حضوری، اما مانع از توقف کامل قطار آموزشی در سطح کشور گردند، ایجاب می‌نماید که مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با عزمی جدی‌تر و راسخ‌تر از گذشته در کنار سایر متولیان این وزارتخانه به بهبود وضعیت و گذر از شرایط کنونی اهتمام ورزد.

لذا به جهت یادآوری لازم به ذکر است که از تاریخ عزیمت ایشان به مرکز استان و تصدی مدیرکلی حدودا هشت ماه می‌گذرد و امید آن می‌رفت که حداقل ایشان در جایگاه جدید خود به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نگاه دلسوزانه‌تری به شهرستان لاهیجان داشته و در چنین شرایط حساسی سکان مدیریت را با نگاهی فراجناحی و فراتر از خواسته‌های شخصی به دستان فردی شایسته و لایق بسپارند. از ابتدا تصور آن بود که به لحاظ اهمیت موضوع در زمان بسیار کوتاهی مساله مدیریت آموزش و پرورش لاهیجان تعیین تکلیف شده و بیش از این موجبات دغدغه دلسوزان این عرصه را فراهم ننماید.

اما ظاهرا خواسته‌های سیاسی و شخصی اجازه تصمیم گیری را به مدیران مربوطه نداده و این روزها به گوش میرسد که شاید مجددا فردی به سرپرستی این اداره در لاهیجان گمارده شود که این موضوع زمینه نگرانی فرهنگیان را بیش از پیش فراهم نموده است.

هر چند که مدیرکل آموزش و پرورش گیلان را وابسته به هیچ حزب و جناحی نمی‌دانم (و البته از لطف و حمایت برخی افراد و اشخاص سیاسی نیز تا کنون بی‌بهره نبوده‌اند) لکن با توجه به اهمیت موضوع و خواست فرهنگیان محترم لاهیجان که خواستار استفاده از نیروهای خوشفکر، تحصیلکرده و دغدغه‌مند می‌باشند امیدواریم به چنین شرایطی پایان داده و بیش از این لاهیجان را درگیر مسائل حاشیه‌ای و غیر ضروری ننمایید.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share