مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد:

لایروبی ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه ها و انهار گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از لایروبی ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار در سطح استان گیلان تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وحید خرّمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان گیلان که منجر به رویش سریع علف‌های هرز در رودخانه‌ها و انهار می‌گردد و همچنین به علت وقوع سیلاب‌های متعدد در طول سال که باعث رسوب‌گذاری انهار و رودخانه‌ها می‌شود، هرساله برای آماده‌سازی انتقال آب به مزارع تحت پوشش، نیاز به لایروبی امری ضروری می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: در همین راستا، شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از اوایل بهمن ماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، اقدام به برنامه ریزی جهت لایروبی قریب به ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار در سطح استان گیلان نموده است.

مهندس خرّمی تصریح کرد: تاکنون لایروبی بالغ بر ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار مورد اشاره به اتمام رسیده است و امید است تا قبل از شروع فصل آبیاری مابقی نیز به اتمام برسد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب گیلان در پایان تاکید نمود؛ از کشاورزان عزیز و زحمتکش درخواست داریم برای لایروبی انهار بین مزارع اقدام نمایند، چرا که این امر باعث تسهیل در انتقال آب به مزارع و کاهش مصرف در آبیاری می‌گردد.

تصاویر ذیل مربوط به بخشی از لایروبی انهار و رودخانه‌های استان گیلان که با استفاده از بیل‌های مکانیکی دکل بلند و شناور انجام شده است:

 

Share