حواشی یک مصاحبه؛

توضیح ایرنا درباره‌ مصاحبه‌ جنجالی ضرغامی

خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا )درباره باز پخش تقطیع شده و گزینشی قسمتی از مصاحبه مهندس عزت الله ضرغامی با ایرناپلاس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا ) ارایه توضیحاتی درباره باز پخش تقطیع شده و گزینشی قسمتی از مصاحبه مهندس عزت الله ضرغامی با ایرناپلاس را لازم می داند؛

این مصاحبه در سال ۱۳۹۷ انجام شده و در همان زمان هم آقای ضرغامی بر حذف بخش هایی از آن، از جمله نقل خاطره خرید از دستفروشان در حاشیه نماز جمعه اصرار داشته‌اند؛ این خواسته در انتشار متن مصاحبه با دقت رعایت می شود اما متاسفانه در انتشار فیلم کامل مصاحبه، در مورد حذف قسمت‌های مورد نظر غفلت می‌شود.

تکرار موارد غیرحرفه اى و خارج از موازین خبرگزارى جمهورى اسلامى در نهایت به قطع همکارى مصاحبه کنندگان با ایرنا در دوره مدیریت قبلى انجامید .

از آن‌جا که انتشار محتوای هر مصاحبه بدون رضایت آگاهانه مصاحبه شونده، کاری غیرحرفه ای و دور از اخلاق است، خبرگزاری جمهوری اسلامی قطعا در چارچوب قانون و اصول حرفه‌ای روزنامه نگاری، خود را موظف به حفظ حقوق مصاحبه شوندگان و کسب اجازه از آنان برای انتشار مصاحبه می داند.

ایرنا برغم اینکه در بازنشر گزینشی این خاطره در فضای مجازی در روز گذشته هیچگونه دخالتی نداشته، از این اقدام که احتمالا با انگیزه های سیاسی یا شخصی همراه بوده ابراز تأسف کرده و از جناب آقای مهندس سید عزت‌الله ضرغامی عذرخواهی می کند.

Share