مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

بارش قابل‌توجه برف در ارتفاعات گیلان | آزادراه قزوین رشت برای اتوبوس‌ها بسته شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بارش برف در گیلان ازجمله ارتفاعات را قابل‌توجه برشمرد و گفت: علیرغم بارش برف بسیار بالا هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و راه‌ها باز و شبکه توزیع انرژی پایدار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان در پس بارش‌های برف و باران، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت استان در بهترین وضعیت مشابه سال‌های اخیر است و می‌توان گفت بهترین هماهنگی‌ها در سطح استان در برف کنونی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها حداقل ۶۰ اکیپ عملیاتی را پای‌کار آورده‌اند، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در برف کنونی تیم‌های عملیاتی خود را پیش از بحران برف آماده کرده و هم‌اکنون نیز در عملیات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر اینکه بیشترین تمرکز برف در مرکز و شرق استان بوده، گفت: در ارتفاعات رودسر ارتفاع برف به ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متر رسیده و در برخی دیگر از مناطق استان به‌ویژه در ارتفاعات بارش برف قابل‌توجه است.

مرادی با اشاره به تلاش بی‌وقفه راهداران استان در باز نگه‌داشتن راه‌های استان بیان کرد: همه محورهای مواصلاتی استان در حال حاضر  باز هستند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان قزوین محور آزادراه قزوین رشت برای اتوبوس‌ها بسته شد، افزود: علیرغم کولاک شدید آزادراه باز است اما از ورود اتوبوس به گیلان به جهت پیشگیری از گیرکردن مسافران در برف جلوگیری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان  با اشاره به گرفتار شدن چند خودرو در برف در شهرستان رودبار گفت: در حال حاضر ما خودروی گرفتار در برف نداریم اما چند خودرو در رودبار گرفتار شدند که سریعاً توسط هلال‌احمر و مطولان محلی تعیین تکلیف شدند.

مرادی با بیان اینکه در محور مواصلاتی فومن به سراوان بارش برف بسیار سنگین بوده، گفت: این محور علیرغم حجم بالای بارش برف با مشارکت راهداری و بخش خصوص باز نگه‌داشته شده و تردد در آن جریان دارد.

وی با اشاره به پایداری شبکه برق استان تصریح کرد: در دونقطه جیرنده رودبار و چمارسرا در رشت برق به مدت یک ساعت قطع شد اما سریعاً با تیم واکنش سریع شرکت توزیع مجدداً وصل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین اعلام کرد وضعیت آب، گاز و تلفن در گیلان وصل بوده و تمامی محورهای مواصلاتی استان از سوی اعضای ستاد مدیریت بحران استان مستقیماً سرکشی و بازدید می‌شود.

Share