با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان صورت گرفت؛

افتتاح مدرسه حسن حجتی در رشت و کاشت نهال در آستانه روز درختکاری

مدرسه ۱۲ کلاسه حسن حجتی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان در رشت افتتاح و در آستانه روز درختکاری دو اصله نهال نیز در این مدرسه غرس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدرسه ۱۲ کلاسه حسن حجتی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان در رشت افتتاح و در آستانه روز درختکاری دو اصله نهال نیز در این مدرسه غرس شد.

 با حضور دکتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و ارسلان زارع استاندار گیلان مدرسه ۱۲ کلاسه حسن حجتی در منطقه چمارسرای رشت به بهره‌برداری رسید.
این مدرسه که از مدارس قدیمی شهر رشت محسوب می‌شود؛ در ۱۲ کلاس همراه با امکاناتی همچون کتابخانه محله محور، کارگاه و آزمایشگاه مورد بازسازی قرار گرفت.

استاندار گیلان در این مراسم، افتتاح مرکز آموزشی را مولفه ای موثر در راستای توسعه و تعالی فرهنگ، آموزش و تربیت عنوان کرد و گفت: برای انجام چنین اقداماتی تلاش های زیادی در راستای اهداف و آرمان های بلند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران برداشته می شود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید این افتخار را دارد که در ابعاد گوناگون استان گیلان به ویژه در تکمیل، توسعه و احداث فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی منشأ خدمات ارزشمندی شده است.

دکتر زارع به انجام مراحل احداث ٨٧ فضای آموزشی در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه از این تعداد؛ ۴٨ مورد با مشارکت خیرین در حال انجام است، اظهار داشت: تعدادی از این مدارس، قبل از آغاز سال تحصیلی آتی به بهره برداری و در اختیار آینده سازان میهن عزیزمان قرار می گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از مشارکت خیران نیک اندیش در احداث فضاهای آموزشی، خاطرنشان کرد: تا امروز ٣٢۵ خیّر، ٣٣٩ فضای آموزشی شامل یک هزار و ۴۲۵ کلاس درس با زیربنای ۱۶۰ هزار مترمربع ساخته اند.
وی مشارکت در احداث مدارس را به عنوان یک کار بزرگ در مسیر توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: مهمترین رکن توسعه هر جامعه منابع انسانی آن جامعه است و آنان از مسیر مدرسه به تعالی و شکوفایی می رسند که تأمین امکانات، تجهیزات و بستر آموزش لازم و یادگیری به عنوان مهمترین مولفه در تغییر جامعه بسیار اثرگذار است.
در این مراسم از کتاب میراث ماندگار زندگی نامه دکتر محمدنقی نمک فروش، خّر مدرسه ساز و مسجدساز گیلانی نیز توسط وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان رونمایی شد.

همچنین در آستانه روز درختکاری دو اصله نهال توسط وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان در حیاط مدرسه حسن حجتی غرس شد.

Share