سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

کرونا جان ۸۹ نفر دیگر را در ایران گرفت | ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیما سادات لاری روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷ هزار و ۶۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۹۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۹۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۹ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۲۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

لاری گفت: هموطنان عزیز از امروز عملیات واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. در روزهای آغازین این برنامه واکسن به هزاران نفر از مدافعان سلامت تزریق می‌شود و به تدریج به سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای تزریق می‌شود.
وی افزود: شروع واکسیناسیون کرونا در کشور به منزله خروج از اپیدمی نیست و واکسن به تنهایی این همه گیری را پایان نمی‌دهد پایبندی به اصول سه‌گانه بهداشتی شامل حفظ فاصله فیزیکی ۱.۵ تا دومتری از دیگران، شست و شوی مداوم دستها، استفاده از ماسک و نیز پرهیز از حضور درتجمعات همچنان مهمترین اصول پیشگیری از بیماری کووید۱۹ است امیدواریم با تداوم همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد توقف شیوع و بهبود وضعیت بیماری در کشور باشیم.

Share