آغاز فعالیت مجازی داوطلبان؛

نگاهی کوتاه به نامزدهای احتمالی انتخابات شورای شهر رشت

در این گزارش تلاش شده که با نگاهی به فضای مجازی به فعالیت برخی کاندیداهای احتمالی پرداخته شود و این لیست نیز نهایی نیست و در آینده چهره های دیگری مورد پالایش قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در حالی‌که هنوز چندماه به برگزاری انتخابات مانده دیارمیرزا در گزارشی به اختصار به معرفی کاندیداهای احتمالی انتخابات شورای شهر رشت پرداخته است.

در این گزارش تلاش شده که با نگاهی به فضای مجازی به فعالیت برخی کاندیداهای احتمالی پرداخته شود و این لیست نیز نهایی نیست و در آینده چهره های دیگری مورد پالایش قرار خواهند گرفت.

سیدحسین رضویان مجری شبکه باران، ذاکر اهل بیت و کارمند شرکت آب منطقه ای گیلان نیز که از مدتها پش زمزمه کاندیداتوری او مطرح شده بود این روزها درباره موضوعات مختلف مرتبط با شهر رشت اظهار نظر می کند. او در آخرین پست اینستاگرامی خود گفته که باید کار به جایی برسد تا وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود همه بگویند رشت!

مهرداد ورزلدوست مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز با یک بیت شعر نامزدی خود برای حضور در انتخابات شورا اعلام کرده است. ورزلدوست نوشته “با توکل به خدا و یاری دوستان …. یا علی گفتیم و عشق آغاز شد”
ورزلدوست که رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام رشت را نیز برعهده دارد، در انتخابات شورای پنجم رشت ۱۰ هزار و ۴۳۹ رای کسب کرده بود.
او دانش آموخته رشته عمران بوده و در سابقه کاری اش مدیر پروژه های عمرانی در گیلان(استخر صومعه سرا، تالک ایرانیان)، مشاور ویژه توسعه شهری شهردار رشت، مشاور عمرانی شورای شهرستان دیده می شود. با توجه به رای قابل توجه در دوره قبل او نیز یکی از گزینه های ورود به شورای ششم رشت است.

رسول جماعتی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه فومن و شفت اینبار قصد دارد با حضور در انتخابات شورای ششم رشت تجربه حضور در پارلمان محلی را نیز به دست آورد.

جماعتی که کارشناس ارشد مدیریت دولتی، کارشناس ارشد حقوق عمومی، کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و منطقه ای از دانشگاه تهران و دانشجوی دکتری مدیریت دولتی(گرایش توسعه منابع انسانی) است هم اکنون رئیس هیات مدیره شرکت ملی فولاد ایران است. باتوجه به محبوبیت نماینده اسبق مردم فومن و شفت در مجلس پیش بینی می شود در صورت حضور او در انتخابات بتواند آرای قابل توجهی را نیز کسب کند.

جماعتی که در انتخابات مجلس یازدهم نیز کاندیدا شده بود، در فضای مجازی هم فعالیت مستمری دارد.

سینا مقدادی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان نیز از گزینه های احتمالی انتخابات شورای ششم رشت است. مقدادی اگرچه هنوز در فضای مجازی تبلیغات خود را آغاز نکرده است اما با توجه به بدنه آرای او و مقبولیتی که در میان جامعه مهندسین استان دارد قطعا برای انتخابات شورای ششم نیز یکی از شانس های اصلی ورود به شورا خواهد بود.

ناگفته نماند که مقدادی با کسب ۱۳ هزار و ۹۹۲ در انتخابات شورای پنجم رشت هم اکنون عضو علی البدل شورا محسوب می شود.

او همچنین یکی از گزینه های انتخاب به عنوان شهردار رشت در دوره پنجم شورا بود.

از سیدشمس شفیعی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی سما رشت و معاون سابق دانشگاه پیام نور نیز به عنوان کاندیدای احتمالی شورا نام برده می شود. شمس شفیعی که در انتخابات شورای پنجم ۱۴ هزار و ۳۶۲ رای به دست آورده بود هم اکنون عضو علی البدل شورای شهر رشت است.

ابراهیم محمد علیپور رئیس هیات انجمن های ورزش های رزمی گیلان نیز که از او به عنوان یکی از نامزدها نام برده می شود، حضور فعالی در فضای مجازی دارد.

مسعود علیپور که هم اکنون کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است در سابقه کاری خود مشاور محمدعلی رمضانی مدیرکل تعاون گیلان، ۸ سال مشاور اجرایی دکتر تامین نماینده رشت در مجلس و  مشاور ثابت قدم شهردار سابق رشت را در کارنامه داشته و همچنین عضو هیات نظارت شورای چهارم رشت بوده است.

علیپور در جدیدترین پست اینستاگرامی خود دهه فجر را تبریک گفته است.

ابوالفضل پورمجیب کارشناس ارشد مدیریت، مدیر پشتیبانی جهاد خانه سازی گیلان و مدرس دانشگاه پیام نور یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات شورای ششم رشت است. پورمجیب که در دوره گذشته در لیست”حامیان انقلاب اسلامی و خادمان شهر رشت” حضور پیدا کرده بود فعالیت مجازی خود را آغاز کرده و حتی گروه واتساپی حامیان استاد پورمجیب نیز تشکیل شده است.

 

امید حبیبی؛ عضو هیات مدیره شرکت آدرین کادوس، مشاور عالی هیات نظارت و بازرس ویژه دوره پنجم شورای شهر رشت نیز قطعا در انتخابات شورای ششم حضور خواهد یافت.

 

پوریا قویدل دانش آموخته مدیریت برنامه ریزی فرهنگی، دانشجوی ارشد مدیریت دولتی، کارمند نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان”مسئول انجمن کتابخانه های عمومی استان” برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده است.

قویدل به عنوان یک فعال اجتماعی – فرهنگی نیز شناخته می شود و حضور خوبی در فضای مجازی دارد.

همچنین یعقوب امیری مدیر سابق مالی شهرداری رشت نیز که پیش از این نام او توسط یکی از رسانه ها به عنوان گزینه احتمالی نامزدی انتخابات مطرح شده بود در یک یادداشت اینستاگرامی کاندیداتوری خود را تکذیب کرد. او نوشته: «هر کسی طاقت اینرو نداره که با این وضعیت نابسامان مملکت و نارضایتی مردم، باز جرات کنه و کاندیدا بشه تا از این مردم رای بگیره! منم خوشبختانه این جرات رو ندارم.”

اما از اعضای کنونی شورای شهر رشت که بگذریم، علی رضا مددی مژدهی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی آتیه سازان مهر کاسپین، شمس الله شمسینی غیاثوند عضو هیات مدیره شرکت بام سبز لاهیجان تله کابین احرار، حسین احمدیان، معلم آموزش و پرورش و فعال سیاسی اجتماعی اصلاح طلب که سابقه کاندیدا شدن در شورای شهر را نیز دارد، ساحل فیلسوف مبدع تاکسی کتاب، مدیر‌ روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی گیلان، علی احمدنیا(کارشناس دیپلماسی فرهنگی)، فرهاد نیک نهاد نماینده گیلان درشورای عالی استانها،برخی دیگر از گزینه ها هستند.

Share