محمد دهقان در گلزار شهدای رشت؛

دشمنی نظام سلطه با انقلاب با لبخند حل نمی شود|عزت و اقتدار و پیروزی همواره از آن ما بوده است

عضو حقوقدان شورای نگهبان، با بیان اینکه دشمنی نظام سلطه با انقلاب اسلامی با سازش و تسلیم و لبخند حل نمی شود، اظهار کرد: استکبارستیزی، مقابله با ظلم، مبارزه با آمریکاو اسرائیل، هوشیاری در برابر ابرقدرت ها و سیاست نه شرقی نه غربی از مهمترین شاخصه های خط امام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمد دهقان در مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن که در گلزار شهدای رشت برگزار شد دهه فجر را بهانه ای برای بازگویی تاریخ انقلاب و مسیر طی شده ۴۲ ساله دانست و اظهار کرد: نقش امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب بسیار برجسته و نیازمند تحلیل است.

وی با بیان اینکه علما و عرفا و دانشمندان بزرگ باید به تحلیل شخصیت امام راحل بپردازند، گفت: امام خمینی(ره) یک فیلسوف، فقیه و عارف بزرگ بود، اما آن ویژگی که شخصیت امام را در کنار سایر شخصیت های علمی و فقهی و فلسفی و عرفانی تاریخ اسلام ممتاز می کند، جهاد و مبارزه امام بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، با اشاره به حضور شخصیت های علمی و فقهی بزرگ در تاریخ اسلام و شیعه، یادآور شد: جهان اسلام علما و دانشمندان بزرگی را به بشر معرفی کرده، اما هیچ کدام خدمتی که امام به اسلام کرد را انجام ندادند، زیرا امام همه داشته های علمی و فقهی و فلسفی و عرفانی خودش را ابزاری برای جهاد و مبارزه قرار داد.

دهقان، با اشاره به ماندگاری و تاریخ سازی امام خمینی(ره) در تاریخ اسلام و ایران، خاطرنشان کرد: امام انسانی خدایی و اهل معنا بود که جهاد فی سبیل الله را اصل می دانست و چون به خدا تکیه داشت از کسی نمی ترسید.

وی اخلاص امام را موجب بیداری ملت ایران در دوران تبعید دانست و عنوان کرد: مردم متدین ایران در کنار روحانیت علیه رژیم پهلوی قیام کردند و بستری را به وجود آوردند که امامشان بعد از ۱۵ سال از غربت بازگشت و طلیعه پیروزی انقلاب را به جهانیان نشان داد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب در کنار معنویت اهل عقلانیت بود و نسبت به مسائل روز جهان اشراف داشت، گفت: امام یک سیاستمدار تمام عیار الهی و معنوی بود؛ نه آن سیاستی که امروز از سیاستمداران دنیا شناخته می شود. در واقع امام با دوراندیشی خود مردم را به میدان جهاد و مبارزه آورد.

وی با اشاره به شجاعت و اتکای الهی امام، ادامه داد: برخی فکر می کردند برای مبارزه باید اسلحه به دست بگیرند، اما امام جهاد را مبارزه متناسب برای انقلاب اسلامی دانست و لذا ملت را بسیج کرد و علیه شاه به صحنه آورد.

دهقان، با بیان اینکه امام با توکل به خدا و پشتیبانی ملت شاه را بیرون راند و یک حکومت کهنه سلطنتی و موروثی را پایان بخشید، اضافه کرد: هیچ دلیلی وجود نداشت که شاه با زور سرنیزه بر این کشور حاکم باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، اولین و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را براندازی حکومت شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله در کشور دانست و عنوان کرد: امام شاه را بیرون راند و کشور را به دست مردم داد تا این مردم خودشان سرنوشت خودشان را تعیین کنند لذا به دنبال پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن و استقرار حکومت اسلامی، مردم پای صندوق های رای رفتند و با رای بالای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی و پس از آن قانون اساسی، سرنوشت خودشان را تعیین کردند.

وی یکی از پیشرفت های فوق العاده کشور بعد از انقلاب را پیشرفت سیاسی و اجتماعی دانست و افزود: هنر امام این بود که سطح فکری جامعه را بالا برد و با حضور مردم در صحنه، زمینه توسعه جدی سیاسی و اجتماعی را فراهم کرد. مردم نه تنها در عرصه انقلاب و انتخابات، بلکه در جنگ تحمیلی و مقابله با منافقین و مبارزه با تجزیه طلبان نیز وارد میدان شدند و از کشور دفاع کردند.

دهقان، به هوشیاری امام در برابر نظام سلطه اشاره کرد و یادآور شد: در طول انقلاب همواره عده ای به دنبال برقراری رابطه با کشورهای استکباری بودند، اما شخصیتی مانند امام که همه داشته هایش را در راه اسلام و انقلاب گذاشته بود، سازش و تسلیم شدن کار سختی نبود، اما امام با آن بینش و جایگاه معنوی خود می دانست که خوی نظام سلطه سازش پذیر نیست و با عقب نشینی ما، دشمن عقب نخواهد نشست.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، با بیان اینکه دشمنی نظام سلطه با انقلاب اسلامی با سازش و تسلیم و لبخند حل نمی شود، اظهار کرد: استکبارستیزی، مقابله با ظلم، مبارزه با آمریکاو اسرائیل، هوشیاری در برابر ابرقدرت ها و سیاست نه شرقی نه غربی از مهمترین شاخصه های خط امام است.

وی با اشاره به گذشت ۴۲ سال از عمر پربرکت انقلاب، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری برای ملت ایران و سایر ملت های جهان روشن شده که استکبار قابل اعتماد نیست و این بدعهدی بیش از تصور ماست لذا همانگونه که امام فرمودند «تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم».

دهقان، مبارزه با استکبار را مکتب امام دانست و تصریح کرد: شهید سلیمانی یکی از مردان تربیت شده در مکتب امام خمینی(ره) است که ذیل این مکتب، خودش صاحب مکتب است. در واقع مکتب امام و مکتب سلیمانی راه عزت و اقتدار را به ما نشان دادند و امروز بیش از همه زمان ها در اوج اقتدار هستیم؛ البته سختی های فراوانی از ناحیه دشمن متوجه کشور و ملت ما شده است، زیرا تردیدی در دشمنی دشمن نیست و در طول ۴۲ سال گذشته همه توان خود را با کمک هم پیمانان منطقه ای خود علیه ایران به کار گرفتند و از هیچ توطئه ای دریغ نکردند، اما عزت و اقتدار و پیروزی همواره از آن ما بوده است.

وی جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی را بخشی از توطئه های دشمن علیه ملت ایران دانست و یادآور شد: دشمنان جریان تکفیری را با دلارهای نفتی در منطقه راه انداختند تا با جنایت و خون ریزی به نام اسلام، اسلام ناب را زمین بزنند لذا لحظه ای دست از دشمنی با ما بر نداشته اند، اما زیر همه این فشارها و جنگ ها و تحریم ها دارای پیشرفت خیره کننده هستیم. این در حالی است که هر کدام از این فشارها علیه هر کشوری اعمال شود، یک هفته هم دوام نخواهد آورد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، با اشاره به اقتدار و مقاومت نظامی و اقتصادی ایران، یادآور شد: زمانی که جنگ شروع شد، به واسطه تحریم ها امکان خرید اسلحه از هیچ کشوری را نداشتیم، اما امروز چالش ما با آمریکا بر سر صادر کردن سلاح است.

وی توان نظامی، قدرت موشکی، هواوفضا، نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی و… را گوشه ای از پیشرفت های فوق العاده ایران در دوران تحریم دانست و اضافه کرد: امروز پرچم انقلاب در دستان مقام معظم رهبری است و این ملت با اتکال به خدا و تکیه به قدرت داخلی و اجرای رهنمودهای رهبری در گام دوم و اعتماد به جوانان در عرصه های فکری و مدیریتی رو به جلو در حرکت است و به زودی پیشرفت جهشی خود را تجربه خواهد کرد و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی می شود.

Share