سخنگوی نیروی انتظامی تاکید کرد:

ایراد سامانه ثبت کشف حجاب در خودرو رفع شد | سربازان پلیس باید مورد تکریم قرار بگیرند

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: سامانه ناظر ناجا که کشف حجاب در خودرو را ثبت می‌کند، برای مدتی دچار ایراد شده بود که اکنون ایراد رفع شده و مردم می‌توانند به آن سامانه مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم، سردار مهدی حاجیان صبح امروز در نشست خبری در ستاد نیروی انتظامی با بیان اینکه بر اساس افکارسنجی صورت‌گرفته، رضایت‌مندی مردم نسبت به نیروی انتظامی بیشتر شده است، اظهار کرد: در این چند سال این رضایت‌مندی بیشتر نیز شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به بازداشت محتکاران کالا و اقلام بهداشتی در زمان شیوع کرونا، افزود: دو هزار و ۲۶۶ نفر متهم به اتهام حمل کالای بهداشتی و پزشکی قاچاق در این مدت بازداشت شدند.

کشف حجاب جرم است

وی درباره پیامکهای امنیت اخلاقی نیز تصریح کرد: موضوع کشف حجاب در قانون جر‌م‌انگاری شده و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است، پلیس به عنوان مجری قانون سامانه‌ای با عنوان “ناظر” تشکیل داد که برای افرادی است که در خودرو کشف حجاب می‌کنند، قانون ما بر مبنای شرع است، اگر نیروی انتظامی قانون را اجرا نکند، در بحث مجری بودن قانون آن شک و شبه ایجاد می‌شود، این سامانه کمی ایراد داشت که اکنون ایرادات آن برطرف شده است.

این مقام انتظامی درباره تمهیدات نیروی انتظامی با توجه به پیش‌رو بودن احتمالی موج چهارم کرونا نیز خاطرنشان کرد: تمام اقدامات پلیس در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، هر چه در این ستاد تصویب شود توسط نیروی انتظامی به اجرا درمی‌آید، ان‌شاءالله شاهد موج چهارم کرونا نباشیم اما نیروی انتظامی ساختاری منعطف دارد و این آمادگی در نیروها، تجهیزات، امکانات و انگیزه کارکنان وجود دارد که در هر بحرانی وظایف خود را انجام دهیم.

آخرین اقدامات در ماجرای سیلی خوردن سرباز راهور از نماینده مجلس

معاون اجتماعی نیروی انتظامی درباره آخرین اقدامات پلیس در ماجرای سیلی خوردن سرباز راهور از نماینده مجلس، ادامه داد: سرباز راهور وظیفه قانونی خود را انجام داد، خودروی مذکور نیز اجازه ورود به خط‌ویژه را نداشت و سرباز ما کارش بسیار خوب انجام داد، پس از این اتفاقات شاهد قدردانی مردم از پلیس بودیم که از آنها تشکر می‌کنم.

حاجیان بیان کرد: قانون برای همه مساوی است و فرقی ندارد که چه شخصی در چه جایگاهی باشد، نیروی انتظامی از حق کارکنان خود با قاطعیت دفاع خواهد کرد و مردم نیز از این موضع نیروی انتظامی تحسین کردند، سربازان پلیس باید مورد تکریم قرار بگیرند، این اتفاق فرآیند قانونی خود را طی می‌کند، از طریق معاونت حقوقی مطالب خود را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کردیم.

سخنگوی نیروی انتظامی عنوان کرد: از آن تاریخ به بعد هیچ مجوزی برای تردد نمایندگان در خطوط‌ ویژه صادر نشد، پس از این اتفاق عکسی پخش شد که آقای عنابستانی با سردار اشتری دیدار داشتند اما این دیدار برای پنج ماه پیش بود و هیچ دیداری پس از این ماجرا با فرمانده نیروی انتظامی نداشتند.

وی افزود: ما موظف به حمایت قانونی از سربازمان هستیم، فرمانده نیروی انتظامی فرمودند از مجریان قانون و سربازان در این نیرو در راستای اجرای اقدامات قانونی خودشان حمایت کنیم

این مقام انتظامی درباره برخورد با ناقضان پروتکلهای بهداشتی نیز و سرنشینان فاقد ماسک متذکر شد: پلیس بر اساس وظایف خود به افراد تذکر لسانی داده و بیش از دو میلیون و ۱۸۰ هزار تذکر لسانی به ناقضان پروتکلها دادیم، مبنا این نیست که هر فردی که در خیابان ماسک نداشت توسط پلیس جریمه شود.

افزایش ۱۵ درصدی کشفیات سرقت

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره افزایش جرائم خشن از جمله سرقت، تحرکات اوباش و.، پس از شیوع کرونا یادآور شد: پلیس دو وظیفه پیشگیری و کشف جرم را دارد، آمارها نشان می‌دهد در کشف جرم بسیار موفق عمل کردیم، باید قدرالسهم سازمانها در پیشگیری مشخص شود، به طور مثال فقر، بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها و اعتیاد از جمله دلایل سرقت است و پیشگیری از سرقت مولفه‌های زیادی دارد.

حاجیان گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در هر استان به ریاست استاندار باید تشکیل شود، در بحث پیشگیری از سرق نیروی انتظامی تنها است که باید همگی در این رابطه کمک کنند، نیروی انتظامی ۱۵ درصد افزایش کشفیات سرقت را داشته است اما باید تمام سازمانها در این موضوع (پیشگیری از سرقت) یاور پلیس باشند.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره مطرح شدن مجدد موضوع زیست شبانه نیز تصریح کرد: زیست‌شبانه اکنون نباید مطرح شود زیرا خود باعث شیوع کرونا می‌شود و در این شرایط باید همه مراعات کنند.

Share