با ورود سامانه ناپایدار؛

هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان | بارندگی و بارش برف در ارتفاعات

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارندگی، بارش برف در ارتفاعات، دامنه ها و مناطق کوهستانی و وزش باد در استان گیلان از پنجشنبه منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: هوای استان از بعد ازظهر چهارشنبه با ورود سامانه ناپایدار به منطقه برفی و بارانی همراه با افت دما بین ۵ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

محمد دادرس افزود: این بارش‌ها در ارتفاعات و بتدریج در دامنه‌ها و مناطق کوهستانی به شکل برف و در برخی نقاط جلگه‌ای مخلوط برف و باران با احتمال برف خفیف تا روز جمعه پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: از روز پنجشنبه تا جمعه علاوه بر بارش ها، شاهد وزش باد (بعضی نقاط شدیدیا خیلی شدید)، کاهش دما و هوای مه‌آلود در مناطق مرتفع هستیم اما پدیده مورد انتظار برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز یخبندان صبحگاهی و طی روز افزایش دماست.

وی؛ آبگرفتگی، لغزش و رانش، کولاک برف در ارتفاعات و دامنه‌ها و مناطق کوهستانی، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، خسارت به محصولات کشاورزی، خسارت به سازه‌ها و احتمال وقوع بهمن در مدت فعالیت این سامانه بارشی را محتمل دانست.

دادرس همچنین بیشترین دمای استان طی شبانه روز گذشته را مربوط به لاهیجان با ۱۴ درجه سانتی گراد و کمترین دما را در حوزه دیلمان با چهار درجه زیر صفر ذکر کرد.

وی تصریح کرد: دمای رشت نیز بین یک و ۱۳ درجه سانتی گراد در این مدت نوسان داشته است.

 

Share