آیت الله فلاحتی در نشست کارگروه فضاسازی ستاد بزرگداشت دهه فجر:

شهرداران نیروهای متدین و دلسوز در کنار خود داشته باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: فضاسازی شهری در راستای بزرگداشت ایام الله های انقلاب اسلامی به ویژه دهه فجر توسط شهرداری ها اقدامی بزرگ و ارزشمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست کارگروه مدیریت شهری و فضاسازی چهل و دومین سالگرد بزرگداشت یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور ۱۶ شهردار استان برگزار شد با تبریک و تسلیت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تبریک روز رشت اظهار کرد: شهرداران خادمان جامعه محسوب می‌شوند و مردم مومن به خدمتگزاران خود احترام می‌گذارند.

وی به نزدیک شدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به منظور ایجاد تمدن اسلامی شکل گرفت و ارکان این تمدن‌سازی به منابع انسانی اتکا دارد زیرا منابع انسانی است که می‌تواند کارآمدی داشته باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فضاسازی شهری در راستای بزرگداشت ایام الله‌های انقلاب اسلامی به ویژه دهه فجر توسط شهرداری‌ها اقدامی بزرگ و ارزشمند است، تصریح کرد: اگر حرکت برای خدا باشد، خدای متعال در انجام امور کمک می‌کند.

آیت الله فلاحتی، وجود اتاق فکر برای دیدن افق‌ها در شهرداری‌ها را مهم خواند و بیان کرد: شهرداران باید نیروهای متدین و دلسوز در کنار خود داشته باشند.

وی به توجه مردم به زیباسازی و فضای شهری اشاره کرد و گفت: شهرداران امور زیربنایی و روبنایی شهری را باید توام انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر خودصیانتی عوامل اجرایی به ویژه شهرداران در شهرداری ها، خاطرنشان کرد: مدیریت، درایت، ظرافت، هوشمندی و دانش از عوامل رشد است.

آیت الله فلاحتی، حاشیه نشینی را از معضلات شهری عنوان کرد و یادآور شد: شهرداران در اتاق فکر خود به اولویت‌های شهری باید توجه ویژه داشته باشند زیرا مدیری موفق است که به اولویت‌ها توجه کند.

وی با بیان اینکه انتقال تجربه مدیریت شهری بسیار مهم است، اظهار کرد: ضرورت دارد اجتماع فصلی شهرداران به منظور انتقال تجربه‌های مدیریت شهری برگزار شود.

امام جمعه رشت، پسماند را از آسیب‌های گیلان برشمرد و افزود: شهرداران برای برطرف کردن معضل پسماند برنامه ریزی داشته باشند و در این راستا طرح‌های زیربنایی را اجرا کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نظارت بر اجرای پروژه‌های شهری در حسن انجام برنامه‌ها اثرگذار است، تصریح کرد: نبود نظارت مشکل آفرین است بنابراین می‌طلبد شهرداران نظارت بر اجرای پروژه‌های شهری را قوی کنند.
وی، خواستار تسهیل امور مردم توسط شهرداری‌ها شد و بیان کرد: نبود همگرایی بین مسئولان ذی ربط از مشکلات اجرای طرح‌ها و برنامه‌های شهری است.


ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی همزمان با دهه فجر توسط شهرداری‌های گیلان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز در نشست مذکور از فضاسازی شهری به منظور نشاط آفرینی دهه فجر انقلاب اسلامی توسط شهرداری‌های استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود.

مسعود کاظمی به افتتاح پروژه‌های مختلف شهری همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی توسط شهرداری‌های گیلان اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی با مشارکت دیگر دستگاه‌ها از برنامه‌های شهرداری‌ها همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی جشنواره‌های متعددی در فضای مجازی توسط شهرداری‌ها تدارک دیده شده است.

Share