رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان خبر داد؛

سخنران مراسم استانی ۹ دی در رشت مشخص شد | پخش زنده مراسم از شبکه باران

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با اشاره به نامگذاری روزهای نهم لغایت نوزدهم دی‌ماه با عنوان «دهه بصیرت و میثاق با ولایت»، گفت: این دهه از یوم‌الله ۹ دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) آغاز شده و تا ۱۹ دی (سالروز قیام خونین مردم ولایتمدار قم) ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به نامگذاری روزهای نهم لغایت نوزدهم دی‌ماه با عنوان «دهه بصیرت و میثاق با ولایت»، گفت: این دهه از یوم‌الله ۹ دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) آغاز شده و تا ۱۹ دی (سالروز قیام خونین مردم ولایتمدار قم) ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اولین سالگرد شهادت سردار صلح و امنیت حاج قاسم سلیمانی نیز از مناسبت‌های «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» است، تصریح کرد: حمله شجاعانه موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، اربعین شهید دانشمند هسته‌ای فخری‌زاده و آغاز مبارزه با فتنه استعماری کشف حجاب به دست رضاخان ملعون از دیگر مناسبت‌های این دهه می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به تقارن «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» با ایام فاطمیه اول، اظهار کرد: شعار «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» به عنوان شعار محوری این دهه در سال‌جاری انتخاب شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های متعدد در سطح استان به مناسبت «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» خبر داد و افزود: نشست استانی بزرگداشت این دهه با حضور مدیران نهادهای فرهنگی استان برگزار شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بزرگداشت این دهه صورت ‌گرفته است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت مساجد و بقاع متبرک با توجه به تقارن با ایام فاطمیه اول، به‌منظور تبیین مناسبت‌های «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» با برگزاری ویژه‌برنامه، سخنرانی، روایت‌خوانی و خاطره‌گویی بهره‌برداری خواهد شد، گفت: تبیین ایام‌الله هشتم و نهم دی و همچنین شخصیت والای سردار صلح و امنیت حاج قاسم سلیمانی و شهید دانشمند هسته‌ای فخری‌زاده در رسانه‌ ملی، رسانه‌های آنلاین و مکتوب، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه شبکه شاد از اولویت‌های بزرگداشت این دهه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری از برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی مجازی به‌منظور تبیین مناسبت‌های «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» از سوی انجمن‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی و هنری، پایگاه‌های مقاومت و حلقات صالحین خبر داد و تصریح کرد: تولید کلیپ، نماهنگ، پوستر، عکس‌نوشته، موشن‌گرافیک، پادپخش و کتاب صوتی با موضوع مناسبت‌های این دهه در دستور کار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با دعوت از نویسندگان و پژوهشگران برای نگارش مقاله و یادداشت با موضوع مناسبت‌های «دهه بصیرت و میثاق با ولایت»، بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری مجازی همچون کتابخوانی، نقاشی، عکس، پوستر، کاریکاتور و همچنین برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری مجازی به مناسبت این دهه برنامه‌ریزی شده است.

وی از برگزاری مراسم متعدد بزرگداشت ایام‌الله هشتم و نهم دی با جمعیت محدود و رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی در سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی با سخنرانی «آیت‌الله سیداحمد خاتمی» عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در ساعت ۲۱:۳۰ دوشنبه هشتم دی‌ماه هم‌زمان با شام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با جمعیت محدود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در یکی از مساجد شهر رشت برگزار شده و هم‌زمان به‌شکل زنده از سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) پخش خواهد شد.

Share