اغلب فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی در جهت حمایت از بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی است

انتقاد محمدیاری از اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه افزایش اعتبارات تخصیص‌یافته به بازنشستگان باید در بودجه سنواتی لحاظ شود از تلاش برای ارتقا وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی این کمیسیون یاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری در مورد انتقاد برخی به میزان اعتبارات تعیین شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که بخش قابل توجهی از آنها را کارگران تشکیل می‌دهند، گفت: در روند نظارت بر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به این موضوع توجه شده است، چرا که در شرایط کنونی بخش اعظمی از افرادی که تحت عنوان بازنشسته حقوق‌بگیر هستند دریافتی بسیار پایینی دارند که در مقایسه با دریافتی افراد شاغل به هیچ وجه عادلانه نیست.

اغلب فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی در جهت حمایت از بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی است

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما اگر بخواهیم به صورت ساختاری و ریشه‌ای این موضوع را حل کنیم، نیاز است که چارچوب‌های تعریف شده در این حوزه را در بودجه سنواتی بگنجانیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با  انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و اختلاف دریافتی آنها با سایر بازنشستگان در پی اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، یادآور شد: هم‌اکنون وضعیت حوزه تامین اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای این کمیسیون است، چرا که بیش از ۴۰ میلیون نفر از شهروندان تحت پوشش این بیمه هستند و بخش اعظمی از فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی هم معطوف به حمایت از این قشر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما اگر بتوانیم این حوزه را ساماندهی کنیم، بسیاری از مشکلات کارگران و بازنشستگان نیز برطرف خواهد شد و یک امنیت خاطری می‌توان برای آنها ایجاد کرد.

Share