عراقچی در هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام؛

سایرین هم باید برای حفظ برجام هزینه بدهند | قوانین مصوب مجلس را اجرا می‌کنیم

عراقچی گفت: طرف‌های اروپایی همواره فقط از ایران می‌خواهند در برابر همه رفتارهای غیرقانونی و خصمانه، چه تحریم‌های آمریکا باشد، و چه خرابکاری در نطنز و ترور دانشمندان هستهای خود خویشتندار باشد. ایران نمی‌تواند تمام هزینه‌های اجرای برجام و رفتارهای غیرقانونی دیگران را متقبل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونین/مدیران سیاسی ایران و کشورهای ۱+۴ بصورت ویدئو کنفرانس امروز چهارشنبه مورخ ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۹ برگزار شد و آخرین تحولات پیرامون برجام را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، در این نشست «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را برعهده داشت. عراقچی در بخش‌هایی از سخنان خود در این نشست با اشاره به برخی اظهارنظرهای رسانهای که در روزهای اخیر از سوی اروپا به گوش می‌رسد تاکید کرد قاعدتا سه دولت اروپایی که خود را پایبند به دموکراسی و قواعد آن میخوانند، نباید از دولت ایران انتظار داشته باشند که اصول دموکراسی را نادیده گرفته و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را اجرایی نکند. دولت جمهوری اسلامی ایران متعهد و موظف به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل قانونی آن‌ها است.

عراقچی همچنین ضمن اعتراض به مواضع اخیر سه دولت اروپایی، بیان داشت: بجای محکومیت ترور ددمنشانه دانشمند برجسته هسته ای ایران، سه دولت اروپایی مجازات قانونی یک شخص مجرم را محکوم کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه بیان داشت: طرف‌های اروپایی همواره فقط از ایران می‌خواهند در برابر همه رفتارهای غیرقانونی و خصمانه، چه تحریم‌های آمریکا باشد، و چه خرابکاری در نطنز و ترور دانشمندان هستهای خود خویشتندار باشد. ایران نمی‌تواند تمام هزینه‌های اجرای برجام و رفتارهای غیرقانونی دیگران را متقبل شود و سایرین هم باید برای حفظ برجام هزینه بدهند.

عراقچی در رابطه با گمانه زنی‌ها پیرامون بازگشت آمریکا به برجام نیز اظهار داشت: ما به جای حرف و گمانه زنی، به اعمال توجه می‌کنیم. ایران همواره مواضع خود را بصورت شفاف بیان کرده است و حاضر است پس از بازگشت آمریکا به انجام تعهدات خود در برجام و اعاده وضعیت به شرایط ژانویه ۲۰۱۷، اجرای تعهدات برجامی خود که وفق بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام آن‌ها را متوقف کرده است از سر گیرد.

Share