در نشست ششمین جشنواره ابوذر مطرح شد:

دبیر ششمین جشنواره ابوذر گیلان انتخاب شد | سطح جشنواره ابوذر هرساله افزایش پیدا می‌کند

پارسا با بیان این مطلب که سطح جشنواره ابوذر هرساله افزایش پیدا می‌کند، گفت: با توجه به اینکه در ابتدا گام دوم انقلاب هستیم در حوزه رسانه نیز باید نگاهمان به سمت آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی پارسا، مسئول بسیج رسانه استان گیلان در جمع اصحاب رسانه در مورد ششمین جشنواره ابوذر با اشاره به اینکه امسال دبیری جشنواره بر عهده آقای ابراهیم افشاری سرپرست خبرگزاری فارس گیلان است، گفت: جشنواره ابوذر فرصت بسیار خوب برای ظهور استعدادهای حدید استان خواهد بود، استعدادهایی که با خلق آثار جدید و هدف‌مند برای انقلاب اسلامی، قدمی برای تعالی این نظام و آرمان‌های بلند آن برخواهند داشت.

بزرگترین هدف جشنواره ابوذر توسعه و ترویج گفتمان انقلاب است

پارسا با اشاره به اینکه بزرگترین هدف جشنواره ابوذر توسعه و ترویج گفتمان انقلاب است، تصریح کرد: استان گیلان با توجه به اینکه یکی از قطب‌های رسانه‌ای کشور است این ظرفیت باید در جشنواره رسانه‌ای ابوذر دیده شود و قطعا با حضور بیش از پیش جامعه بسیج رسانه و همه اصحاب رسانه امسال آثار بیشتری به دبیرخانه این جشنواره ارسال خواهد شد.

سطح جشنواره ابوذر هرساله افزایش پیدا می‌کند

وی با بیان این مطلب که سطح جشنواره ابوذر هرساله افزایش پیدا می‌کند، گفت: با توجه به اینکه در ابتدا گام دوم انقلاب هستیم در حوزه رسانه نیز باید نگاهمان به سمت آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی باشد.

مسئول بسیج رسانه گیلان افزود: آنچه که در جشنواره ابوذر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ارتقا و هدف‌سازی در محتوا است تا رسانه‌ها به عنوان بازوی انقلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از قلم رسانه‌ها نیازهای جامعه شناخته شود، گفت: رسانه‌ها باید به سمتی باشند که نیازهای جامعه و استان را بنویسند و همچنین در جهت امید آفرینی گام بردارند زیرا یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب امید آفرینی است.

پارسا به اهداف جشنواره ابوذر اشاره کرد و گفت: رعایت اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی عدالت و استقلال و آزادی، حمایت از مستعضعفان و نهضت‌های آزادی بخش در جهان، کمک به تربیت و پرورش کادر تراز اول در جامعه رسانه‌ای استان، تبعین و رصد رسانه‌های استان، تسهیل ساز و ایجاد یک جبهه واحد رسانه، همفکری در باب تحول سازمان‌های رسانه‌ای به نفع کارامدسازی جامعه رسانه، حمایت از جامعه هدف بسیج رسانه در برابر مشکلات قضایی، ظرفیت‌سازی برای جذب حداکثری و ایحاد انسحام سازمان یافته و تقویت جمعی اصحاب رسانه از جمله اهداف جشنواره ابوذر است.

۱۰ محور جشنواره ابوذر سال جاری

وی با بیان این مطلب که امسال ۱۰ محور در جشنواره ابوذر مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: این ۱۰ محور شامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن‌شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه (البته در این محور مطالب مربوط به سردار قاسم سلیمانی مورد قبول خواهد بود)، آسیب‌های اجتماعی، بررسی مشکلات مسایل صنفی خبرنگاران، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام و اخرین محور امید آفرینی است همچنین یک محور بومی نیز در این جشنواره مورد بررسی قرار می‌گیرد و آن محور در حوزه فرصت‌ها و معضلات برنج و چای است.

وی با اشاره به اینکه امسال جشنواره ابوذر به همت و میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره با مشارکت معاونت فرهنگی منطقه آزاد انزلی برکزار خواهد شد.

ارتقا توانمندی‌های اصحاب رسانه در جشنواره ابوذر مدنظر است

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی، جانشین فرمانده سپاه در بسیج اقشار و مستعضفین در این جلسه با بیان این مطلب که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) عرصه جدیدی با رویکرد فرهنگی بنا نهادند، گفت: استقلال از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی است و در کنار رهبری پیامبر گونه امام راحل(ره)، آثار هنری نیز به پیروزی انقلاب کمک کردند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقا توانمندی‌های اصحاب رسانه در جشنواره ابوذر مدنظر است، بیان کرد: دشمنان در این ۴ دهه با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های خود علیه ما قیام کردند و نقش رسانه‌ها در جهت دهی افکار عمومی بسیار مؤثر است.

حبیبی گفت: این جشنواره برای ارتقا رسانه است و همانطور که دشمنان در حوزه رسانه بسیار تلاش می‌کند باید آمادگی‌های لازم در این زمینه را داشته باشیم زیرا نقش رسانه‌ها در جهت دهی دینی و فرهنگی پررنگ است.

اعتقاد داریم بسیج یک قشر مردمی است

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه جلسه محمد حسن‌پور مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه اظهار کرد: اعتقاد داریم بسیج یک قشر مردمی است و تشکیل نهاد‌های انقلابی از ابتکارات رهبر انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جشنواره ابوذر می‌تواند تعامل بین نویسندگان، خبرنگاران، مردم و مسئولین باشد، افزود: یکی از رسالت‌های معاونت‌ها مبارزه با آسیب‌شناسی است.

حسن‌پور گفت: آسیب‌شناسی و برطرف کردن آن‌ها می‌تواند در رفع مشکلات خانواده‌ها و تحکیم خانواده موثر باشد.

اختتامیه جشنواره ابوذر روز ۲۱ دی ماه در منطقه ازاد انزلی برگزار خواهد شد

در ادامه ابراهیم افشاری، دبیر جشنواره گفت: این جشنواره در ۱۰ قالب شامل تیتر، یادداشت، مصاحبه، گزارش، اینفورگرافی و… برگزار خواهد شد و ارسال آثار از طریق وب سایت جشنواره ابوذر و نیز به شماره ۰۹۱۱۵۰۲۴۷۱۳ ارسال گردد و همچنین در نهایت از آثار برگزیده و آثار راه یافته به مرحله داوری به صورت کتابچه تهیه می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره روز ۲۱ دی ماه در منطقه ازاد انزلی برگزار خواهد شد که از سخنران کشوری دعوت به عمل خواهد آمد و در انتخاب سخنران نیز نگاه سیاسی نخواهیم داشت.

Share