بر اساس نقشه های هواشناسی؛

هوای گیلان گرم تر می‌شود | کاهش نسبی دما از روز دوشنبه

معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی؛ کاهش ابر، وزش باد جنوبی (به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها) و روند افزایش نسبی دما تا اواسط هفته پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شبنم هادی نژاد در گفت و گو با ایرنا بر اساس نقشه های هواشناسی؛ کاهش ابر، وزش باد جنوبی (به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها) و روند افزایش نسبی دما تا اواسط هفته پیش بینی می شود. همچنین طی این مدت در بعضی نقاط به ویژه نواحی جلگه‌ای پدیده مه مورد انتظار است.

وی پیش بینی کرد: از روز دوشنبه با نفوذ سامانه پرفشار و شمالی شدن جریانات شاهد کاهش نسبی دما و در بعضی ساعت ها بارندگی و وزش باد در استان داشته باشیم.

وی آسمان استان را بر اساس نقشه های هواشناسی برای روز شنبه صاف تا قسمتی ابری، بعضی نقاط افزایش نسبی دما، افزایش ابر و وزش باد جنوبی به ویژه ارتفاعات و دامنه ها و برای روز یکشنبه صاف تا قسمتی ابری، وزش باد جنوبی به تدریج افزایش ابر و اواخر وقت در بعضی نقاط رگبار باران پیش بینی کرد.

هادی نژاد به بیشینه و کمینه دمای استان نیز اشاره و بیان کرد: منجیل با ۲۵ درجه سانتی گراد بیشترین و دیلمان با ۶ درجه سانتی گراد کمترین دمای استان را طی شبانه روز گذشته به خود اختصاص داده اند.

معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت: دمای رشت نیز بین ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتی گراد طی ۲۴ ساعت گذشته در نوسان بوده است.

Share