اصرار ترامپ بر تقلب؛

ترامپ: من پیروز شدم | بایدن برد چون این انتخابات متقلبانه بود

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر با متقلبانه دانستن انتخابات سوم نوامبر کشورش گفت، حجم شکایت‌های بزرگ نشان‌دهنده مغایرت انتخابات ریاست جمهوری با قانون اساسی آمریکاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از اذعان صریح به شکست در رقابت انتخاباتی سوم نوامبر خودداری کرده و مدعی است که این رای‌گیری به تقلب دموکرات‌ها به نفع جو بایدن آلوده شده است. او همچنین اشاره دارد که نتایج اولیه از پیشتازی او در بسیاری از ایالت‌ها حکایت داشت اما بعدا رای آن ایالت‌ها به نفع بایدن تغییر کرد.

ترامپ در تازه‌ترین توییت خود، امروز (دوشنبه) مدعی شد که “من در انتخابات پیروز شدم” و شبکه اجتماعی توییتر هم در پایین این نوشته با الصاق برچسبی توضیح داده است که “منابع رسمی نتایج این انتخابات را متفاوت با این ارزیابی کردند.”

دونالد ترامپ شامگاه یکشنبه در پیامی توییتری گفت، پرونده‌های حقوقی بزرگ در واقع “مغایرت انتخابات ۲۰۲۰ با قانون اساسی” را نشان می‌دهند. دونالد ترامپ ساعاتی پیش از آن هم در پیامی نوشت: «او پیروز شد چون این انتخابات متقلبانه بود!»

اینطور به نظر می‌رسد که روی صحبت‌های او با جو بایدن بوده باشد و به همین علت جنجالی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و برخی می‌گفتند که شاید این اذعان ضمنی به شکست باشد. با این حال، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییت دیگری گفت که او به هیچ چیز اذعان نکرده است و به پیگیری شکایت حقوقی علیه آنچه او تقلب انتخاباتی خواند، ادامه می‌دهد.

ترامپ در پیام توییتری خود نوشته بود: «او برد چون این انتخابات متقلبانه بود. به هیچ کدام از ناظران اجازه ورود ندادند، رای‌ از سوی یک شرکت خصوصی چپ رادیکال “دومینیون” دستکاری شد که وجهه بدی دارد و تجهیزات ساختگی دارد که حتی نمی‌تواند برای تگزاس واجد صلاحیت باشد (جایی که من با اختلاف زیاد در آن برنده شدم!). رسانه‌های جعلی و خاموش و غیره!»

اما او ساعاتی بعد نوشت: «او تنها در چشم رسانه خبری جعلی برنده شد. من به هیچ چیز اذعان نکردم! ما راه درازی در پیش داریم. این یک انتخابات متقلبانه بود!»

ترامپ همچنین گفت، بسیاری از شکایت‌ها علیه تخلفات نه از سوی دولت او بلکه از سوی آمریکایی‌هایی‌ به جریان افتاده که شاهد “سوءاستفاده‌های وحشتناک” بودند.

او همچنین نوشت: چرا رسانه اخبار جعلی مدام تصور می‌کند که جو بایدن به ریاست جمهوری می‌رسد و حتی به ما اجازه ظهور نمی‌دهد، به ما که تازه آماده این کار شدیم. قانون اساسی بزرگ ما در انتخابات ۲۰۲۰ چقدر بد تکه‌تکه و نقض شد؛ مورد حمله قرار گرفت، شاید طوری که هرگز پیش از این نبوده است! از تعداد بالایی از ناظران که از اتاق‌های شمارش در بسیاری از ایالات بیرون انداخته شدند، تا میلیون‌ها رایی که به نفع دموکرات‌ها تغییر دهد، تا رای دادن بعد از اتمام انتخابات، تا استفاده از سیستم‌های رای دومینیون متعلق به چپ رادیکال که در تگزاس و دیگر نقاط از آن استفاده نشد چون خوب یا ایمن نیستند. آن کسانی که مسوول حراست از قانون اساسی ما هستند، نباید اجازه دهند که نتایج ساختگی انتخابات پستی ۲۰۲۰ پای بر جا بماند. جهان در حال تماشای ماست!

در حالی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود دو هفته پیش برگزار شد، نتیجه نهایی هنوز رسما اعلام نشده و ایالت‌ها هنوز نتایج انتخابات را رسما تایید نکرده‌اند. با این حال، رسانه‌های خبری مهم در آمریکا پیروزی جو بایدن را محرز می‌دانند. این معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هم خود را پیروز انتخابات می‌داند و در اولین گام رئیس کارکنان آتی در کاخ سفید را مشخص کرده است.

گرچه بایدن تماس‌های تلفنی با چندین تن از رهبران جهان داشته است اما او گزارش‌های اطلاعاتی روزانه را دریافت نمی‌کند. جن ساکی، دستیار بایدن می‌گوید که تیم انتقالی خواستار دسترسی به اطلاع‌رسانی اطلاعاتی هستند تا بتوانند برای به دست گرفتن دولت آماده شوند.

با این حال، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به تازگی گفت تا زمانی که اداره سرویس‌های عمومی بایدن را به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب به رسمیت نشناسد، با تیم انتقالی بایدن تماس برقرار نخواهد شد.

Share