آیت الله فلاحتی در جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع):

اگر انسان از درون متحول شود هر نیرنگی از او ساقط می شود

آیت الله فلاحتی در جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: بزرگ ترین ماموریت انبیای الهی تربیت انسان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در جشن میلاد “مهر و ماه” به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و همچنین میلاد امام جعفر صادق(ع) که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تبریک این دو ولادت فرخنده اظهار کرد: تمام پیامبران برای انجام موریتی مبعوث به رسالت شدند و بزرگ ترین ماموریت انبیای الهی تربیت انسان بود.

وی ادامه داد: پیامبران الهی آمدند انسانی بسازند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شود و در این راستا، رسالت بزرگ پیامبر اسلام(ص) تزکیه و تربیت انسان بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تربیت انسان توسط پیامبران براساس دستور و فرامین الهی بود، خاطرنشان کرد: دشمن، نقشه های شیطان و بوالهوسان تلاش کردند بستر تربیت انسان را از پیامنبران بگیرند اما دین موسی(ع)، عیسی(ع) و محمد(ص) توانستند تمام دنیای بشر را فرا بگیرند.

آیت الله فلاحتی به اهمیت حاکمیت قانون و حکومت الهی پس از تربیت انسان در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: پیامبران الهی در مسیر اجرای تربیت انسان نیازمند یکسری الزام هایی بودند و نخستین آن فردسازی است و امروزه در فرهنگ تبلیغ به آن “تبلیغ چهره به چهره” می گویند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ چهره به چهره در راستای فردسازی از الزام های تربیت انسان است، بیان کرد: پیامبران الهی در مسیر فردسازی می خواستند انسان هایی بسازند که از درون تحول داشته باشند زیرا اگر انسان خداباور نشود، هر جا قرار بگیرد نیرنگی از او سر می زند.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: اگر انسان از درون متحول شود هر نیرنگی از او ساقط می شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پیامبران به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسیر حاکمیت الهی پس از فردسازی به دنبال دولت سازی بودند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) پایه های حکومت اسلامی را در مدینه بنیانگذاری کرد و براین اساس امام(ره) پس از ورود به ایران فرمودند که “به پشتیبانی مردم دولت تشکیل می دهم”.

وی، امت سازی را سومین اقدام در مسیر تشکیل حکومت توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و اظهار کرد: در انقلاب اسلامی نیز بسترسازی در راستای تمدن سازی اسلامی در حال انجام است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه امر به معروف، نهی از منکر و ایمان و باور به خدای متعال از ویژگی امت پیامبر گرامی اسلام(ص) است، بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری موضوع فرهنگ را در رهنمودهای خود بیان فرمودند.

وی ادامه داد: درد بزرگ اینجاست پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهادها و وزارتخانه هایی که متکفل فرهنگ جامعه بوده اند و سرمایه هایی که داشتند، در مسیر انسان سازی نبوده است.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: اگر جامعه اسلامی بخواهد فردسازی، دولت سازی و امت سازی را انجام دهد، حاکمیت الهی در آن عملی خواهد شد و با تحقق این امر همه مردم جهادی عمل می کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه دارای حاکمیت الهی مردم و مسئولان هر جا قرار دارند صادقانه عمل می کنند، تصریح کرد: در جامعه دارای حاکمیت الهی خدا خوب، صادقانه و مخلصانه اطاعت می شود ضمن اینکه دانشمندان و هوشمندان بر جامعه حاکم می شوند و این سه امر از اهداف انبیای الهی برای محقق کردن تربیت انسان بوده است.

در مراسم مذکور، عمامه گذاری تعدادی از طلاب رشت توسط نماینده ولی فقیه در گیلان انجام شد.

تلاوت قرآن، مولودی و اجرای تواشیح از دیگر برنامه های جشن میلاد مهر و ماه در مصلای رشت بود.

Share