دیارمیرزا گزارش می‌دهد؛

یک سوال مهم؛ خرید یا احداث خوابگاه برای دانشجویان علوم پزشکی گیلان؟!

آیا بهتر نیست به جای خرید خوابگاه نسبت به احداث آن در سایت مجتمع دانشگاهی لاکان که برنامه جامع دانشگاه علوم پزشکی برای آنجا تدوین شده، اقدام شود؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اگرچه زیرساختهای بهداشتی و درمانی گیلان به دلیل بی‌توجهی و کمبود اعتبارات دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستند اما نمی‌توان از نقش مدیریت در ایجاد چنین شرایطی غافل شد.
همین چند روز پیش بود که دلنوشته وزیر بهداشت در رابطه باعدم دریافت منابع یک درصد صندوق توسعه ملی خبرساز شده بود. اگرچه بدون اعتبارات و منابع مالی نمی‌توان گامهای اساسی برداشت اما مدیریت هزینه و تدبیر صحیح مدیران براساس شرایط موجود می‎تواند نقش عمده‌ای در کاهش مشکلات داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز طی سالهای گذشته هواره مدیریت پرفراز و نشیب و پرانتقادی را پشت سر گذاشته است به طوریکه هر یک از مدیران تلاش داشته‌اند که مشکلات را به گردن مدیران پیشین بیندازند.

در شرایطی که تحریم اقتصادی آمریکا سبب شده که همزمان با شیوع کرونا، کشورمان با کمبود شدید منابع مالی مواجه شود، طبیعی است که علی رغم تلاش همه مسئولان بخش درمان کشور نیز متاثر از این تحریم‌ها قرار بگیرد و اینجاست که مدیریت هزینه‌ها نقش تاثیرگذاری پیدا خواهد کرد.

چندماه قبل ارسلان سالاری رییس دانشکاه علوم پزشکی گیلان گفته بود که این دانشگاه به دنبال خرید خوابگاه دانشجویان است و در این راستا نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اخذ شده است. حالا این پرسش مطرح است که آیا بهتر نیست به جای خرید خوابگاه نسبت به احداث آن در سایت مجتمع دانشگاهی لاکان که برنامه جامع دانشگاه علوم پزشکی برای آنجا تدوین شده، اقدام شود؟!

از حواشی همیشه خرید یک ساختمان که بگذاریم، احداث خوابگاه نسبت به خرید آن علاوه بر کاهش میزان هزینه به دلیل موجود بودن زمین می‌تواند مزیت‌های دیگری نیز داشته باشد. یکی اینکه خوابگاه دانشجویان با یک سازه آپارتمانی متفاوت است و نیازمند طراحی و نقشه متناسب با کاربری مدنظر است تا تمام استانداردها در آن برای رفاه دانشجویان رعایت شود.

دیگر اینکه بنابر اظهارات خود سالاری بیش از ۷۰۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی فاقد خوابگاه هستند و در این بین با خرید خوابگاه ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفره عملا باز هم نیمی از دانشجویان بدون خوابگاه باقی خواهند ماند.

Share