دو نماینده مازندران در مجلس؛

سازمان برنج راه اندازی شود | دولت به بهانه کمبود بودجه از توزیع قیر رایگان خودداری می‌کند

تعطیلی پروژه های عمرانی، عدم بهره گیری از ظرفیت کشاورزی مازندران، تقویت اعتماد عمومی و لزوم راه اندازی سازمان برنج از جمله مسائلی بود که در نشست شورای نیروهای ائتلاف مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، نمایندگان مازندران شنبه شب در دومین نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به مشکلات موجود در کشور خواستار تلاش و جدیت برای حل مسائل فراروی در کشور شدند.

سید شمس الدین حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شنبه شب در این نشست با انتقاد از تعطیلی پروژه‌های کشور به بهانه کمبود بودجه در کشور گفت: دولت برای طرح‌های مجلس مرتب کمبود بودجه را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مطمئناً مخالفین تماشاگر موفقیت مجلس انقلابی نخواهند بود، اظهار داشت: بارها شاهد بودیم که به محض اینکه در مجلس طرح یا اقدام مثبتی می‌خواست انجام شود مخالفین برای خنثی کردن آن اقداماتی کردند.

وی به تعطیلی پروژه‌های عمرانی کشور اشاره کرد و افزود: با این وجود پروژه توزیع قیر را امسال کنسل کرده بودند ولی مجلس مجدداً آن را اجرایی کرد اما دولت به بهانه کمبود بودجه از اجرای ان‌خودداری می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چطور دولت برای طرح‌های خود به راحتی منبع دارد اما برای طرح‌های مجلس مرتب بهانه کمبود بودجه را مطرح می‌کند در صورتی که در کمیسیون برنامه و بودجه تا همین امروز نتوانستیم با دولت برای بودجه قیر تفاهم کنیم.

حسینی با تاکید براینکه روند کار با دولت بسیار مشکل است، خاطرنشان کرد: سرلوحه مجلس تلاش است و از اهداف خود کوتاه نمی‌آید، نمایندگان استان نیز تجربه و تخصص لازم را دارند.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم جای دولت قرار بگیریم اما برای اینکه نمی‌خواهیم تسلیم یاس و ناامیدی شویم نظیر یک مدیر اجرایی در پروژه‌ها حضور پیدا می‌کنیم.

به صورت جهادی علیه جنگ اقتصادی اقدام نکردیم

نماینده مردم ساری و میاندرود نیز به ملزومات جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: آنچنان که نیاز باشد به صورت جهادی علیه جنگ اقتصادی اقدام نکردیم.، مهمترین موضوع این است که شرایط خاص جنگ اقتصادی را درک کنیم و عملکرد جهادی داشته باشیم.

منصورعلی زارعی با بیان اینکه ظرفیت بالایی در استان داریم که کشاورزی مزیت اصلی است، افزود: ۲۰ درصد ظرفیت کشاورزی کشور در استان مازندران است اما از همه این ظرفیت استفاده نشده‌است.

وی ادامه داد: همه از مجلس انتظار دارند که از این ظرفیت استفاده کنیم و صحیح هم است.

زارعی تقویت اعتماد عمومی در جامعه را مهم دانست و اظهار داشت: اعتماد عمومی جامعه باید افزایش یابد که مظهر مهم‌آن شرکت در انتخابات است زیرا شرایط بسیار حساسی پیش رو داریم و همه مسئول تقویت اعتماد عمومی هستیم.

لزوم راه اندازی سازمان برنج

دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران نیز با تاکید براینکه رضایت مردم برای مجلس بسیار اهمیت دارد، گفت: نمایندگان شبانه روزی کار می‌کنند و کار را فقط به دولت واگذار نسپرده‌اند و تماشاگر نیستند.

مهدی سعادتی با اشاره به اینکه براز پیشبرد امور منتظر دولت بعد نیستیم، افزود: کمیسیون‌های مجلس تلاش ویژه ای دارند و طرح های اقتصادی مختلفی در مجلس مطرح است اما کشور نیازمند یک طرح نجات اقتصادی است تا در میان مردم امید ایجاد شود.

نماینده مردم بابل افزود: شرایط فعلی کشور را در ماههای اخیر به دولت هشدار داده بودیم اما بسیاری از پیشنهادات اجرا نمی‌شود.

وی از پیگیری جهت راه اندازی سازمان برنج نظیر سازمان چای در گیلان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون نتوانستیم از محصول استراتژیک برنج حمایت لازم را داشته باشیم اما با تشکیل سازمان برنج این امر میسر می‌شود.

سعادتی با بیان اینکه برنامه‌های زیربنایی در حال انجام است و مسئولین را پای کار آوردیم، تصریح کرد: آب، فاضلاب، پسماند و راه در اولویت فعالیت‌های نمایندگان است تا بتوانیم انتظارات مردم را برآورد کنیم.

Share