دیارمیرزا گزارش می‌دهد؛

تعطیلی تهران و نگرانی مردم گیلان از هجوم دوباره مسافران!

با توجه به اعلام تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی در استان تهران این نگرانی در بین شمالی‌ها به وجود آمده که بار دیگر شاهد هجوم گسترده مسافران باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا و با اعلام استانداری تهران از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ مهر، فعالیت برخی مراکز در استان تهران به دلیل افزایش شیوع کرونا در این استان تعطیل اعلام شد.

از سوی دیگر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت نیز اعلام کرد که در ۷ استان دیگر نیز محدودیت‌ها تشدید شده و ستادهای استانی کرونا نیز محدودیت‌های جدیدی را اعمال خواهند کرد.

با وجود توصیه‌های فراوان و مکرر ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد منع سفر، طی تعطیلات رسمی پیشین همواره شاهد هجوم مسافران به گیلان، مازندران و سایر استان‌های گردشگرپذیر بوده‌ایم.

در همین زمینه با توجه به اعلام تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی در استان تهران این نگرانی در بین شمالی‌ها به وجود آمده که بار دیگر شاهد هجوم گسترده مسافران باشند.

باتوجه به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور روند کاهشی داشته است و همین مساله زمینه گسترش کروناویروس را فراهم کرده است، انتظار مردم این است که ستاد ملی کرونا یا ستاد استانی برای جلوگیری از آمد و شد مسافران محدودیت‌های شدیدی در ورودی استان اعمال نمایند.

تجربه پیشین ثابت کرده که توصیه و گفتار درمانی در این زمینه اثرگذار نبوده و از سوی دیگر ممنوعیت برپایی کمپ‌های موقت و استقرار مسافران در پارک‌ها و بوستان‌ها نیز نمی‌تواند چاره کار باشد.

گفتنی است، گیلان به همراه قم دو استانی بودند که اولین بیماران کرونایی در آنجا شناسایی شدند و مردم گیلان در ماه‌های بهمن و اسفند با بحرانی مواجه شدند که در چند دهه اخیر آن را تجربه نکرده بودند!

Share