در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد؛

تعرفه بیمه سلامت پلکانی است | مشخص شدن هزینه صدور دفترچه پس از شرکت در آزمون وسع

اسدی با اشاره به اینکه تعرفه بیمه سلامت با دهک‌بندی خانوار صورت گرفته است، گفت: دهک‌های یک، دو و سه کاملا به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‎گیرند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسئول روابط عمومی بیمه سلامت گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد افزایش تعرفه بهای بیمه سلامت گفت: افزایش قیمت تعرفه بیمه همه‌ساله قبل از شروع سال جدید اعمال می‌شود و این مسئله چیز جدیدی نبود.

اسدی با اشاره به اینکه تعرفه بیمه سلامت با دهک‌بندی خانوار صورت گرفته است، گفت: دهک‌های یک، دو و سه کاملا به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‎گیرند و برای دهکهای ۴ و ۵ پنجاه درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و از دهک‌های ۶ به بالا به صورت افزایشی تعرفه بهاء تعلق میگیرد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت برای افرادی که هیچگونه دفترچه بیمه‌ای ندارند، صادر می‌شود، گفت: افرادی که می‌خواهند از بیمه سلامت استفاده کنند برای تحت پوشش قرار گرفتن ابتدا باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و پس ازثبت نام و شرکت در آزمون وسع برای آن‌ها دفترچه بیمه سلامت صادر خواهد شد.

اسدی در مورد نحوه تشخیص افراد نیز به دیارمیرزا گفت: این کار از سوی وزارت رفاه صورت میگیرد و افراد پس از شرکت در آزمون وسع و اعلام نتیجه آن که به مدت سه هفته تا یک ماه به طول می‌انجامد، مشخص خواهد شد که در کدام یک از دهک‌ها قرار دارند.

مسئول روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد از مراجعه کنندگان ۱۰۰درصد به صورت رایگان دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند و افرادی که در دهک‌های ۶ به بالا قرار دارند مبلغ ۶۶۸هزار و ۴۰۰ تومان تعرفه بها تعیین شده است که این افراد دفترچه بیمه ایرانیان دریافت می کنند.

گفتنی است سال ۹۶، هیات وزیران، از پی تصمیم‌های شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور، سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کرد نسبت به پوشش و ارائه خدمات بیمه‌یی رایگان برای افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، اقدام کند. هیات وزیران همچنین سازمان بیمه سلامت را مکلف به پیگیری تشخیص کمیته امداد در مورد افرادی که تحت پوشش این کمیته نیستند، کرد تا آنان نیز بتوانند با دریافت معرفی نامه از کمیته امداد، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند. هیات وزیران همچنین سهم مشارکت دیگر افراد تحت پوشش بیمه سلامت را براساس آزمون وسع و به صورت تعیین سهم حق بیمه از ۱۵درصد تا ۱۰۰درصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی مصوب هر سال تعیین کرد. این در حالی بود که نخست و در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت، حدود ۱۱میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته بودند.

Share