فرحسینی مطرح کرد؛

از شرایطی که پیش آمده و موجب سقوط سپیدرود شده ناراحتیم

سید امیرحسین فرحسینی، پیشکسوت فوتبال گیلان در واکنش به جوابیه اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان مطالبی را مطرح کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیرحسین فرحسینی، پیشکسوت فوتبال گیلان در واکنش به جوابیه اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان(اینجا) مطالبی را مطرح کرد که در زیر آمده است:

به دنبال مصاحبه اینجانب با خبرنگار محترم دیارمیرزا که با محوریت فوتبال گیلان، باشگاه سپیدرود و مشکلات و موانع مستطیل سبز صورت گرفت، روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان جوابیه‌ای صادر کرد.

با توجه به سخنان تند و خارج از عرف ورزشی که نشان دهنده تندی و عصبانیت است و تهمت‌هایی که به بنده نسبت دادند، این موارد را باید مطرح کنم.

اینجانب حدود ۱۹ سال به عنوان سرمربی تیم جوانان، مربی و سرپرست بزرگسالان، مدیرفنی تیم‌های پایه در سپیدرود فعالیت نمودم(از سال ۷۴ تا ۹۲)، آیا بنده با این سوابقم نمی‌توانم در مورد باشگاه محبوبم سخن به میان آورم و از وضعیت نامتعادل آن گله کنم!؟

بنده و ده‌ها پیشکسوت سپیدرود که جوانی‌مان را برای سپیدرود عزیز گذاشته‌ایم، از شرایطی که پیش آمده و موجب سقوط سپیدرود شده ناراحتیم و یکی از عوامل این برگشت به عقب را اداره ورزش و جوانان می‌دانیم.

ما نه تنها سرمان را حاضریم به دیوار بکوبیم بلکه زندگی‌مان را در سپیدرود گذرانده‌ایم و هیچگاه به دنبال مسایل مالی و بهره‌برداری شخصی نبوده و نیستیم.

توصیه می‌شود که روابط عمومی محترم قبل از پاسخ تند و نامرتب، سوابق افرادی که سال‌ها در سپیدرود زحمت کشیدند و ده‌ها بازیکن تقدیم فوتبال استان و ملی کردند را مورد مطالعه قرار دهند. آن هم زحماتی که در سخت‌ترین سال‌های سپیدرود بود و تیم‌مان حتی به لیگ گیلان سقوط کرده بود.

اینکه سپیدرود میلیاردها تومان بدهکاری دارد، واقعیتی تلخ است که باید آن را پذیرفت و همانطور که اشاره درست شد ۱۰ ملیارد تومان رقم درست‌تری به نظر می‌رسد که به آن اشاره شد. بدون شک اگر کنترل و نظارت مناسب‌تری از سوی اداره کل ورزش و جوانان صورت می‌گرفت، شاهد چنین بدهی‌های سنگینی نبودیم.

هیچگاه قصد فرافکنی نداشته و نخواهم داشت و طرفداران قدیمی و با مرام سپیدرود خیلی خوب امثال بنده را می‌شناسند و اینکه با وجود چند سال کناره‌گیری از تیم محبوبم، اغلب مربیان پایه از همکاران سابق و شاگردانم هستند گواه این ادعا است که همواره با آنها در ارتباط می‌باشم.

اینجانب به مدت ۴ سال به عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش انجام وظیفه کرده و در طول این سال‌ها بیشترین ارتباط را با اداره کل ورزش و جوانان داشت از استعدادیابی‌های معرفی شده و تایید شده اداره کل ورزش و جوانان گرفته تا هیات‌های استان و مجمع‌های هییت‌ها و همایش‌های بزرگ ورزشکاران دانش آموز، حداکثر همکاری را داشته‌ایم.

نشست‌های مشترک هییت‌های ورزشی با انجمن‌های آموزشگاه‌ها که با حضور مدیرکل سابق و سرکار خانم بخشی که معاون اداره کل ورزش و جوانان بودند، مستند بوده و گواه ادعا است.

البته بنده هیچ گاه ادعای کارنامه درخشان در معاونت ورزش و بهداشت آموزش و پرورش استان ندارم ولی در حد توانم فعالیت نمودم و توانستم با گسترش المپیادهای ورزشی مدارس، فعال کردن ده‌ها سالن و صدها کانون ورزشی دانش‌آموزی و اعزام کاروان‌های چند صد نفره به مسابقات قهرمانی کشور و کسب ده‌ها مدال برای ورزش استانم خدمت نمایم.

قضاوت در مورد کارنامه ورزشی‌ام در طول ۱۹ سال در باشگاه سپیدرود و معاونت تربیت بدنی اموزش و پرورش در ۴ سال را به دوستان خوبم در ورزش و جوانان، هییت‌های ورزشی و همکاران فعال و پر تلاشم در اموزش و پرورش واگذار می‌کنم.

اینکه نتوانستم با مدیرکل برکنار شده آموزش و پرورش به علت اختلاف نظرهای فنی کار کنم، دلیل کناره‌گیری بنده بود و الحمدالله با آمدن مدیرکل جدید جناب آقای رحمتی، مدتی است که با ایشان در حوزه ورزش و بهداشت همکاری نموده و به عنوان مدیر میانی انجام وظیه می‌نمایم.

Share