رئیس جهاد دانشگاهی در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

اجرای ۳۱ پروژه بزرگ فناورانه در کشور توسط جهاد دانشگاهی

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: ۳۱ پروژه بزرگ فناورانه در کشور در دست اجراء داریم که یقینا در توسعه فناوری، ایجاد اشتغال و رفع وابستگی‌ها بسیار مؤثر خواهند بود که ان‌شاءالله تا پایان امسال و سال آینده این پروژه‌ها به اتمام خواهد رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عملیات ساخت مجتمع فرهنگی-آموزشی جهاد دانشگاهی با حضور رئیس جهاد دانشگاهی و مسئولان استانی در چابکسر به طور رسمی آغاز شد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه این دانشگاه ۴۰ سال است که در خدمت توسعه دانش‌بنیان کشور هستیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری توقع ویژه‌ای از جهاد دانشگاهی داشتند، برنامه‌ریزی کردیم تا در موارد مورد نیاز کشور ورود نماییم.

وی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: در این دیدار توانمندی‌های جهاد دانشگاهی محضر رهبری معظم انقلاب تشریح شد و از ایشان درخواست کردیم که کمکی به ما شود تا بتوانیم سریع‌تر فناوری‌های مورد نیاز را تأمین کنیم.

طیبی همچنین ادامه داد: ۳۱ پروژه بزرگ فناورانه در کشور در دست اجراء داریم که یقینا در توسعه فناوری، ایجاد اشتغال و رفع وابستگی‌ها بسیار مؤثر خواهند بود که ان‌شاءالله تا پایان امسال و سال آینده این پروژه‌ها به اتمام خواهد رسید.

به گزارش دیارمیرزا، رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که مجددا پروژه‌هایی را برای توسعه فناورانه کشور آغاز نماییم، تأکید کرد: یقیناً جهاد دانشگاهی در سال‌های آتی نقش بسیار مؤثری در رفع کمبودهای کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در دوره آموزش عالی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار دانشجو در واحدهای جهاد دانشگاهی تحصیل می‌کنند، افزود: در حوزه علمی-کاربردی حدود ۵۰ هزار دانشجو داریم و ظرفیت ۵۰۰ هزار آموزش کوتاه مدت هستیم.

طیبی در پایان گفت: تمامی پروژه‌های جهاد دانشگاهی در راستای جهش تولید است و براساس رفع وابستگی کشور و تولید محصولات در کشور است.

Share