معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

نباید شهر را معطل استیضاح و طرح سوال کرد | از ابزارهای قانونی براساس سلایق فردی استفاده نکنیم

اوسط اکبر مقدم گفت: استیضاح و طرح سوال حق اعضای شورا است و کسی این را نفی نمی کند و نمی توانیم این حق را از منتخبان مردم بگیریم اما آنچه مهم بوده این است که نباید از این ابزارها براساس سلایق فردی استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان رودسر با بیان اینکه کمبود منابع مالی یکی از دلایل کندی اجرای پروژه های عمرانی است، اظهار کرد: از سوی دیگر با اعمال تحریمها شاهد رشد بی رویه قیمت ها در زمینه مصالح ساختمانی هستیم و پروژه هایی که مشمول زمان شده اند پس از سالها به پایان نرسیده اند و اگر همان ابتدا منابع مالی تامین میشد اینگونه به مشکل برنمی خوردیم هرچند ضعف مدیریت نیز غیرقابل انکار است و در کنار مشکلات مالی ضعفهایی در حوزه نظارت و اجرا داریم که مزید بر علت شده اند.
وی در پاسخ به سوال دیارمیرزا در رابطه با طرح سوال و استیضاح شهردار رشت اظهار کرد: روز گذشته با رئیس شورای شهر رشت صحبت شد، استیضاح و طرح سوال حق اعضای شورا است و کسی این را نفی نمی کند و نمی توانیم این حق را از منتخبان مردم بگیریم اما آنچه مهم بوده این است که نباید از این ابزارها براساس سلایق فردی استفاده کرد.

اوسط اکبری مقدم یادآور شد: اگر شهرداری ناتوان است و قادر به مدیریت شهر نیست این حق اعضای شورا است که در چارچوب طرح سوال و استیضاح او را بازخواست کند اما اگر قرار باشد این اتفاق مشمول زمان شود به مدیریت شهری لطمه وارد می شود. اگر طرح سوالی داریم در یک بازه زمانی قانونی مطرح کنیم و اگر پاسخ مستدلی نشنیدیم از برخورد قهری استفاده کنیم اما اگر قرار باشد همین استیضاح را مشمول زمان کنیم یک شهر عملا در بحث تصمیم گیری و اجرای پروژه ها با رکود مواجه می شود و این درست نیست و درخواست من از رئیس شورای این بود که به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که شورا به وظایف قانونی خود عمل نکند اما نباید شهر را معطل استیضاح و طرح سوال کرد.

وی با بیان اینکه منابع مالی حوزه پسماند با زحمات بسیار استاندار و دکتر نوبخت اختصاص پیدا کرده که رقمی برابر با ۱۱۹ میلیارد تومان برای کل گیلان است، تصریح کرد: در چنین شرایطی نباید زحمات دکتر نوبخت را پایمال کنیم و سیستم مدیریت شهری به گونه ای عمل کند که قابلیت جذب نداشته باشد و یکی از دغدغه های ما این است که عملکرد مدیریت شهری باید به گونه ای باشد که جهت جذب بودجه در وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای ما جای دفاع داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه این دغدغه ها روز گذشته به استحضار تعدادی از اعضای شورا و رییس شورای شهر رسید، افزود: از اعضای شورای شهر رشت تشکر می کنم که دیروز این غائله را ختم به خیر کردند.

اوسط اکبری مقدم گفت: از شهردار رشت نیز می‌خواهم که در چارچوب قوانین و تحت نظارت شورا به وظایف خود عمل کند.

وی در رابطه با عملکرد شهردار لنگرود نیز اظهار کرد: اگرچه ممکن است در حوزه شهرسازی ناخواسته مشکلاتی وجود داشته باشد اما ایشان از جمله شهرداران جوان و پرتلاش استان هستند که در حوزه پسماند عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته اند.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری گیلان در پایان به دیارمیرزا گفت: در سطح استان گیلان بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام داریم که از این تعداد ۲۰۰ پروژه شاخص هستند.

Share