از محمدمهدی الطافی تا فرامرز جمشیدپور

مشاوران کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت معرفی شدند

در آخرین جلسه مشاوران کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و همچنین مروت علی خدایاری به عنوان دبیر کمیسیون معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در چهارمین سال از دوره شورای پنجم به ریاست اسماعیل حاجی پور برگزار گردید.

اسماعیل حاجی پور رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به کم بودن فرصت خدمت به مردم خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم کارهای قابل قبولی برای شهر انجام دهیم چرا که رشت پیشانی استان است و اتفاقهای مثبت می تواند کل استان را تحت تاثیرگذار خود قرار دهد.

وی اذعان داشت با مساعدت اعضای شورا کارهای باقیمانده، مانند راه اندازی دوربین های هوشمند را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: رشت جزو شش مرکز استانی است که کد گذر واژه دارد. کد گذر واژه دوربین هایی هستند که مستقیم به سیستم دوربین های سراسری ناجا وصل است و پنجاه درصد مبلغ تخلفات به شهرداری می رسد که می تواند برای شهرداری درآمدزا باشد تا در آمد حاصل از آن صرف بهبود وضعیت ترافیکی شهر گردد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک پروژه های فیبر نوری و برون سپاری اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی و ساماندهی تاکسی های داخل شهری و فرودگاه را مهم دانست.

وی ضمن اشاره به مشکلات رانندگان تاکسی و آسیبی که از کرونا دیده اند گفت: می باید مصوب گردد که چهار دوازدهم یا پنج دوازدهم عوارض این عزیزان بخشیده شود.

حاجی پور چراغ های هوشمند را حاصل زحمات و پیگیریهای فرامرز جمشید پور دانست و پیگیری بحث تراموا و پل هایی که قرار است توسط قرارگاه خاتم ساخته شود را مهم دانست و تاکید کرد که خیابان اقتصاد باید هرچه سریعتر بازگشایی شود.

احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن تبریک به حاجی پور و آرزوی موفقیت برای کمیسیون حمل، نقل و ترافیک شهری اظهار امیدواری کرد کمیسیون بتواند با کمک اعضاء و مشاورین محترم به مردم فهیم شهر رشت خدمات رسانی شایان و در خور نمایند.

وی افزود: باید فرهنگ سازی شود تا اعضایی که عضو کمیسیون های تخصصی هستند و در این خصوص تعهد کرده اند در جلسات حضور پیدا کنند در جلسات حضور یابند. حضور این عزیزان کمترین وظیفه ای است که نسبت به رسالت خود و مردم باید داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: در خصوص زمان برگزاری جلسات با سایر اعضا رایزنی و هماهنگی شود تا تمامی اعضاء محترم شورا به صورت مدون در جلسات حضور داشته باشند.

حجت جذب دیگر عضو کمیسیون حاضر در جلسه، بحث برون سپاری اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی را بسیار مهم دانست و گفت که بیست و دو میلیون هزینه هر اتوبوس را با واگذاری به بخش خصوصی به هشت میلیون کاهش دهیم.

وی تاکید کرد اتوبوس هایی که در قزوین است متاسفانه با توجه به تاکید شورا بلامعطل در آن شهر مانده و وارد ناوگان اتوبوس شهری رشت نشده است و نحوه تحویل این اتوبوس ها باید صورت جلسه شود و معلوم نیست اتوبوس ها در حال حاضر در چه وضعیتی هستند.

در پایان جلسه سرهنگ منوچهر ملک راه، سرهنگ یدالله حسینی، سرهنگ امیر طالبی، مهندس محمد مهدی الطافی، دکتر سعید آفتابی، دکتر رضا نادم، مهندس فرامرز جمشیدپور، مهندس سعید عبدالله زاده، مهندس پیمان پارسا به عنوان مشاوران کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و همچنین مروت علی خدایاری به عنوان دبیر کمیسیون معرفی شد.

Share