با حکم وزیر جهاد کشاورزی؛

علی درجانی جهاد استقلالی شد | جهاد کشاورزی گیلان در انتظار مدیر جدید؟

وزیر جهاد کشاورزی در احکام جداگانه ای، علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان را به عنوان عضو و رئیس هیات مدیره موسسه جهاد استقلال و رامین عرفانیان سلیم را به عنوان عضو هیات مدیره این موسسه به مدت ۲ سال منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در حکمی از سوی کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، علی اکبر غیرتی به عنوان مدیرعامل موسسه جهاد استقلال منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: به استناد صورتجلسه محمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ ۹۹/۴/۳۱ موسسه جهاد استقلال به موجب این حکم به عنوان عضو موظف هیات مدیره و مدیرعامل موسسه مذکور به مدت ۲ سال منصوب شوید.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در احکام جداگانه ای، علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان را به عنوان عضو و رئیس هیات مدیره موسسه جهاد استقلال و رامین عرفانیان سلیم را به عنوان عضو هیات مدیره این موسسه به مدت ۲ سال منصوب کرد.

آشنایی با موسسه

موسسه جهاد استقلال در تاریخ ۱۳۶۵/۵/۱۹ تحت شماره ۳۱۵۱ به عنوان موسسه غیر انتفاعی جهاد استقلال بنیاد امور جانبازان و مستضعفان به ثبت رسیده و در تاریخ ۱۳۶۵/۵/۲۰ ضمن انعقاد عقد لازم صلح غیر معوض از طرف بنیاد به وزارت جهاد سازندگی پس از جاری شدن عقد صلح هبه شده است.

بر اساس قانون لایحه بندهای ۱۱ و ۱۲ به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی مصوب ۱۳۷۶/۳/۱۱ مجلس شورای اسلامی، موسسه جهاد استقلال به عنوان نهاد و موسسه عمومی غیر دولتی شناخته شده و اساسنامه موسسه در تاریخ ۱۳۷۹/۲/۱۴ بر اساس تبصره ۲ بند ۱۲ قانون مذکور به تصویب هیات محترم وزیران رسیده است.

به موجب تبصره ذیل ماده ۳ اساسنامه، موسسه جهاد استقلال صرفا از طریق شرکتها و موسسات تابعه یا از طریق جلب یا قبول مشارکت با سایر اشخاص حقوقی یا با همکاری اشخاص حقیقی دیگر در راستای موضوع فعالیت موسسه اقدام می نماید و به موجب تبصره ۱ ذیل ماده ۴ اساسنامه، هیات مدیره موسسه به عنوان مجمع عمومی شرکتها و موسسات اتخاذ تصمیم می کند و ارکان آن به موجب ماده ۶ اساسنامه شامل مجمع عمومی، هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسی قانونی می باشد.

به موجب ماده ۲ اساسنامه، موسسه جهاد استقلال دارای شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی و اداری است که مطابق اساسنامه و قوانین و مقررات ناظر بر موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی اداره می شود.

موضوع فعالیت موسسه

۱- طراحی، احداث و اداره واحدهای صنعتی و تولیدی
۲- ارایه انواع خدمات مورد نیاز بخش کشاورزی و توسعه روستائی
۳- انجام امور فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی
۴- انجام فعالیتهای بازرگانی اعم از صادرات و واردات مربوط به موارد موضوع بندهای ۱ و ۲ این ماده

گفتنی است، هنوز خبری مبنی بر کنار رفتن درجانی از جهاد کشاورزی گیلان منتشر نشده است.

Share