وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

دریافت هزینه کلاس‌های فوق برنامه در مدارس غیردولتی ممنوع است

زینی‌وند گفت: شهریه ثابت مدارس غیردولتی امسال بر اساس الگوی شهریه ۱۵ درصد افزوده شده اما با توجه به مجازی بودن آموزش، اخذ هزینه فوق برنامه تا بازگشایی مدارس ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه ثابت مدارس غیردولتی امسال بر اساس الگوی شهریه ۱۵ درصد افزوده شده اما با توجه به مجازی بودن آموزش، اخذ هزینه فوق برنامه تا بازگشایی مدارس ممنوع است.

مجتبی زینی‌وند با اعلام این خبر افزود: اخذ هزینه ثابت شهریه بر اساس الگوی مشخص صورت می‌گیرد؛ از این رو شهریه ثابت برای برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی باید پرداخت شود. میزان شهریه ثابت مدارس در سامانه مشارکت‌های مردمی و استان‌ها برای اطلاع والدین عنوان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز مدارس غیردولتی کلاس‌های مجازی و برخط را برای دانش آموزان برگزار می‌کند، عنوان کرد: برگزاری این کلاس‌های مجازی و ارائه محتوای الکترونیکی مستلزم هزینه سخت افزاری و نرم افزاری است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه مدارس غیردولتی آموزش و آزمون‌ها را به صورت برخط برگزار می‌کنند، گفت: مدارس دولتی نیز آموزش‌های آنلاین و آفلاین را پیش می‌برند اما در مدارس غیردولتی به دلیل اخذ هزینه اینکار با برجستگی بیشتری انجام می‌شود.

زینی‌وند همچنین درباره کاهش تقاضا مدارس غیردولتی به دلیل مجازی بودن آموزش‌ها اظهار داشت: هنوز آمار دقیقی از این موضوع مطرح نیست اما آموزش مجازی در کاهش تقاضا برای ثبت نام در مدارس غیردولتی بی تاثیر نیست.

وی افزود: گمانه زنی ‌می‌شود که دانش‌آموزان از مدارس غیردولتی به سمت مدارس دولتی به دلیل آموزش‌های مجازی رفته باشند اما هنوز به طور دقیق نمی‌توان این موضوع را تایید کرد.

Share