مدیرکل بنیاد مسکن گیلان مطرح کرد؛

واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر استان گیلان تعیین تکلیف می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: یکی از مزیت‌های اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور و گیلان تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد اکبرزاده با بیان اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان گیلان ساخت ۲ هزار و ۵۶۶ واحد بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است اظهار داشت: یکی از مزیت‌های اجرای طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی طرح مسکن مهر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از تحویل گرفتن زمین‌های مورد نیاز برای اجرای تعهدات این مجموعه جهت ساخت مسکن خبر داد و عنوان کرد: از سال گذشته کل زمین‌هایی را که برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده از راه و شهرسازی گیلان تحویل گرفتیم و فرآیند انتخاب مشاور هم به اتمام رسید.

اکبرزاده ثبت‌نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و انجام پایش‌های لازم برای شناسایی متقاضیان مؤثر در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مراحل اولیه اجرای طرح اقدام ملی مسکن انجام شد از طرفی در مرحله بعد با ارسال پیامک و اطلاع‌رسانی‌های لازم متقاضیان وارد فاز سرمایه‌گذاری می‌شوند.

وی تفاوت‌های موجود در دو طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر را برشمرد و در تشریح بیشتر این مطلب افزود: در طرح سراسری مسکن مهر بدون اینکه در ابتدای امر متقاضی شناخته شود واحدهای مسکونی ساخته می‌شوند اما در طرح اقدام ملی ابتدا متقاضیان مؤثر شناخته شده و سپس بر مبنای تعداد آنان کار ساخت آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان یکی از فرآیندهای اقدام ملی مسکن را صاحب متقاضی کردن واحدهای خالی و فاقد متقاضی مسکن مهر اعلام کرد و گفت: در طرح اقدام ملی ما دیگر با پدیده‌‌‌ای به عنوان واحدهای بدون متقاضی مواجه نیستیم از طرفی این طرح آخرین فرصت در زمان فعلی برای خانه‌دار شدن است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه در پایان همین ماه مرحله سوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان گیلان فراخوان می‌شود خاطرنشان کرد: ما برای ساخت مسکن و جهت تعیین مشاور تاکنون ۲ فراخوان در روزنامه‌ها منتشر کردیم از طرفی جلسات زیادی نیز در شورای مسکن گیلان برگزار کردیم که ساخت واحدها مقرون به صرفه باشد.

وی وجود برخی مشکلات فنی و کیفیت پائین واحدهای مسکن مهر را مورد تأیید قرار داد و با تأکید بر اینکه در طرح اقدام ملی مسکن دیگر شاهد این مورد نیستیم عنوان کرد: همزمان با اجرای طرح مسکن مهر در کشور، عده زیادی هم در حوزه دانش ساخت مسکن تربیت شده و سازندگان جدیدی پای در این عرصه گذاشتند.

Share